1r d’ESO al Camp d’aprenentatge de La Noguera

Els alumnes de 1r d’ESO de l’Hipàtia han fet una estada de tres dies (del 16 de gener al 18)  a terres lleidatanes, concretament al Camp d’aprenentatge de La Noguera, a Sant Llorenç de Montgai.

Els alumnes han gaudit d’allò més i han après moltes coses noves. No només continguts nous, sinó també molta autonomia i creixement personal. Han participat amb un gran ventall d’activitats: excavacions, visita al jaciment de la Roca dels Bous, sopar prehistòric al voltant del foc, tallers de pintura i música. També, han fet de caçadors i de paleoantropòlegs, han construït una cabana i han anat a la recerca del tresor amagat.

Aquest viatge en el temps els ha servit, no només per reforçar i ampliar continguts d’aula en el marc del projecte Prehistòria– que fem dia a dia -des de les diverses àrees com: ciències socials, ciències naturals, educació física, visual i plàstica, música o bé llengües, sinó també per adonar-se que, malgrat estem immersos en un món tecnològic, podem refleixonar de la importància de les coses aparentment més senzilles. I el que és més important, conviure fora de casa, de la zona de confort, amb altres companys i professors dona una autonomia i riquesa extra que d’altra manera no es pot aconseguir.

De fet, la relació amb el CdA ja va començar setmanes abans del viatge amb les activitats prèvies i la visita dels seus professionals a l’institut pel taller de talla de sílex. El dia 11 de desembre vam anar a la llera del riu Tenes a experimentar amb el sílex i vam veure com n’era de difícil i l’experiència que s’havia de tenir per poder aconseguir autèntiques eines prehistòriques. Les activitats de preparació també van consistir en el treball per petits grups d’experts al voltant de diferents eixos: comunicació i llenguatge, jaciments, art, vida quotidiana… Tots aquests eixos d’estudi es van trobar al llarg de les activitats durant els tres dies de sortida. A la tornada, acabarem de donar forma als treballs afegint tot el que hem après i viscut al CdA i ho presentarem a la resta del centre i a les famílies el dia 29 de gener a la Fira de la Prehistòria que celebrarem a l’institut.

Des d’aquestes ratlles hem d’agrair al professorat que els ha acompanyat i aixoplugat en aquesta experiència i a totes les famílies per haver confiat en nosaltres i en el nostre projecte.

Us adjuntem testimonis fotogràfics del camp d’aprenentatge La Noguera 2019.