Premi concedit a l’alumna Gina Galobardes en el marc del concurs de química “IN YOUR ELEMENT”

Amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics (2019), la Secció de Joves (European Young Chemists Network – EYCN) de la Societat Europea de Química (EuChemS), va decidir organitzar un concurs, “IN YOUR ELEMENT”, on estudiants de secundària d’arreu del món presentessin treballs audiovisuals dedicats a un element químic de la taula periòdica.

El curs passat, uns quants alumnes de 3r d’ESO, encoratjats per la professora Marta Simón, van participar en aquest concurs i l’alumna Gina Galobardes Viñals va aconseguir el setè premi. El seu treball el va dedicar a l’element Berkeli, de nombre atòmic 97. Un interessantíssim i raríssim element, a la perifèria de la taula periòdica, que no existeix de forma natural a la Terra, els electrons del qual no es comporten com caldria esperar i desafien les lleis de la física quàntica.