Un octubre ben distret i un novembre carregat de sorpreses

img_0381

La maquinària de La Sínia ja està en marxa… Després d’un començament de curs una mica complicat (arribada de nous alumnes i professors, instal·lació de nous mòduls, canvis en l’organització dels grups, problemes amb les contrasenyes digitals, actes de vandalisme extern, etc) ara ja podem dir que estem agafant “velocitat de creuer”. Des dels àmbits, els PTI i els tallers s’està treballant prou bé, i també s’estan fent sortides i activitats interessants. A més, ha començat el curs de mecanografia de l’AFA, els dijous a la tarda.

El dia 6 de novembre es lliuraran els informes de l’avaluació inicial, una eina més de seguiment i orientació per als alumnes i els familiars. Aquesta avaluació, sense valor “oficial”, pot ser un bon indicador del “moment actual” de cada alumne/a i un estímul per a l’autosuperació.

De cara al mes de novembre s’iniciaran els nous PTI: 1r ESO (Produïm i consumim), 2n ESO  (Les eleccions generals) i 3r ESO (El cos humà i la salut). Mentrestant, els alumnes de 4t ESO seguiran treballant seguint els seus propis itineraris.IMG_20150921_124631

Les properes sortides seran a la Borsa de Barcelona (4t), al Teatre Nacional (3r i 4t), al Parlament (2n), al Cosmocaixa (3r), a la planta de valorització de residus de Mataró (1r) i al Teatre Victòria (1r). D’altra banda, també es faran tallers sobre la igualtat de gènere (3r) i sobre les xarxes socials d’internet (1r i 2n).

Com a esdeveniment realment destacable, durant la setmana del 23 al 27 de novembre, el científic i divulgador Marc Boada (director del famós programa QuèQuiCom, de TV3) vindrà a l’Institut a fer uns tallers de ciència amb cadascun dels grups, de 1r a 4t, i tancarà la  setmana amb un espectacle d’experimentació teatralitzada sobre la llum a Can Rajoler.

Paral·lelament, el nostre centre ha iniciat la seva participació a la Xarxa XEF de Parets i a la Xarxa d’Instituts Innovadors de l’ICE, on compartim experiències i projectes amb altres centres que volen transformar l’ensenyament.