Erasmus+. Jornada del 19 de desembre.

Jornada del 19 de desembre:
Avui hem assistit a la “Jornada de formación inicial de proyectos de Movilidad (KA1) en Educación Escolar” organitzat pel SEPIE (Servicio Español para la Internacionalización de la Educación, Agencia Nacional del programa Erasmus+ de la Unión Europea) on Hem rebut la formació necessària per gestionar el projecte d’Erasmus+ que ens han concedit.
Ha estat una jornada molt intensa però fonamental per la bona gestió del projecte.

Projecte ERASMUS+

L’Institut La Plana ha estat seleccionat com un dels beneficiaris del programa europeu ERASMUS+.
El projecte ” Diversitat cultural i lingüística a l’aula. Estratègies per a la cohesió” permetrà a un grup de professors de La Plana formar-se en noves metodologies per l’aula i dur a terme observacions en centres educatius europeus. El programa, finançat per la Unió Europea, es durà a terme des del 31 de desembre de 2019 al 31 de desembre del 2021.

Pessebre de La Plana

El pessebre de la Plana ha estat realitzat una vegada més per la Montse Rius i els alumnes de l’Aula d’Acollida,.

La Plana Camina, ONG’s d’Osona.

Aquests dies, des del projecte La Plana camina de 1r d’ESO, hem tingut la oportunitat d’investigar i conèixer la feina que fan diverses ONG’s de la comarca d’Osona. L’objectiu d’aquesta recerca és escollir-ne una a la que destinarem els diners recollits a la caminada solidària que estem organitzant per final de curs.

Lliçò de vida, pels presos de Quatre Camins.

Dimecres passat 11 de desembre de 2019 els/les alumnes de 3r d’ESO van assistir a la xerrada d’una representació dels interns de la presó de Quatre Camins. L’objectiu era conscienciar l’alumnat sobre les conseqüències que pot portar els consum de substàncies estupefaents. El fet de que vinguin testimonis reals permet l’interacció ponent-alumne i fa més vivencial l’experiència.

Un any més, podem dir, que va ser un èxit i l’alumnat va tenir un espai per aprendre i pensar.

La Marató 2019. Malalties minoritàries

El passat dimecres es va oferir una xerrada als alumnes de batxillerat sobre les malalties minoritàries. Van reflexionar sobre la necessitat de investigar sobre el diagnòstic i la curació d’unes malalties que no son rendibles per la indústria farmacèutica.

Skype amb Turquia

Els alumnes de 2n B han fet un Skype amb els partners de Turquia del projecte d’eTwinning “What’s the news?”