“L’Institut a la Mostra” per Laia, Karen i Cristina

El divendres 13 d’abril, molts alumnes de l’INS Joan Mercader vam tenir l’oportunitat de poder participar en les activitats de la Mostra de Teatre Infantil i Juvenil, que es va celebrar a Igualada els dies 12, 13, 14 i 15 d’abril.

Els alumnes de 1r d’ESO vam anar a veure l’obra de “Mos maiorum”, a l’Escola de Música. Aquesta obra tractava de la immigració, i de les 30.000 persones que han mort al Mediterrani només per voler entrar en terres europees.

Els alumnes de 3r d’ESO van anar a veure l’obra de “Cospress”. Aquest teatre és un teatre físic, d’objectes i sense paraules. Aquesta representació parla de l’obsessió pel culte cos. Mostra dues dones víctimes de la seva pròpia lluita per aconseguir l’encaix del model perfecte.

Ela alumnes de 4t d’ESO van anar a veure una obra que es titula “El misteri de Fermat”. Va d’un aficionat de les matemàtiques (Pierre Fermat), que va posar sobre la taula un problema matemàtic dels més importants de tots els temps. Ningú el sabia resoldre. Van haver de passar 300 anys perquè un matemàtic anglès (Andrew Wiles) el descobrís el 1995.

I, per acabar, els nens i nenes de 4t d’ESO i 1r i 2n de batxillerat del consell de delegats, van assistir a dues obres de teatre que es van fer al mateix institut Joan Mercader. Es titulen: “La corda” i “Quins clàssics”.“La corda” va de la violència de gènere, i s’hi planteja una situació molt bàsica, sovint invisible, llastimosament quotidiana i molt actual. I, “Quins clàssics” explica la història d’un professor desconegut, que entra a l’aula per sorpresa i desenvolupa quatre clàssics: “La llída”, “Frankenstein”, “Hamlet” i “La metamorfosi”.

En definitiva, va ser una bona oportunitat per conèixer una mica més la Mostra d’Igualada i apropar-nos a aquest art tan apassionant que és el teatre.

Laia Miranda, Karen Capera i Cristina Busquet

Alumnes de l’optativa de 1r d’ESO Els mitjans de Comunicació