Alumnes de l’Institut Mercader ofereixen racons de ciència a l’escola Garcia Fossas

El passat dilluns 12 de març, un grup de catorze alumnes de 2n. d’ESO de l’Institut Joan Mercader, van oferir 4 racons de ciències als alumnes de 6è de primària de l’escola Garcia Fossas. Cada racó era una experimentació demostrativa i participativa de 4 temes diferents de ciències:

• 3 petits experiments d’òptica per estudiar fenòmens amb la llum.
  • 3 demostracions de física de pressió hidrostàtica i atmosfèrica.
  • 3 mètodes d’obtenir cristalls amb 3 substàncies diferents.
  • 3 demostracions de fermentació dels llevats, amb cultius de sucre, farina i raïm.

A l’hora que observaven l’experimentació, els alumnes de primària podien participar d’una part de l’experiment, i van valorar molt positivament que les explicacions les fessin els alumnes de l’Institut, així com que fossin en grups reduïts i amb un llenguatge planer i molt entenedor. Per la seva banda, les mestres de l’escola han subratllat que aquest tipus d’activitats fomenten les relacions entre l’alumnat i entre els centres i permeten acostar la ciència als més joves d’una manera diferent. Així mateix, els alumnes de 2n. d’ESO s’han mostrat molt motivats i responsables tant en la preparació com en l’exposició dels tallers.