Aleix Suárez informa: Taller “l’esport i la discapacitat intel·lectual” a 3ESO.

El passat 20 de Febrer els alumnes de 3r vam realitzar un taller d’esport i discapacitat. El taller es va dividir en dos parts: una part pràctica i una part teòrica.  A la part teòrica el Sergio i la Mireia,  els encarregats de portar a terme el taller, ens van explicar que tenir una discapacitat no és excusa per no fer esport.

El Sergio té un 41% de discapacitat, i de petit  tot i que li agradava fer esport, els seus companys el deixaven de banda a causa de les seves dificultats i no  va arribar a trobar mai el recolzament dels seus entrenadors. Ara, de gran, juga a un equip de handbol i forma part de la selecció catalana on gaudeix al màxim d’un esport que l’apassiona.

La part pràctica va consistir em fer diverses activitats per posar-nos en la pell dels discapacitats i veure les  dificultats en que es troben en el seu dia a dia com, per exemple, jugar a bàsquet sense escoltar res (ens van col·locar uns cascos amb la música forta), jugar a voleibol amb els peus lligats…

En general tots vam sortir força contens perquè l’activitat ens va fer veure una realitat que no coneixíem.