Sortida MMACA 2ESO

Aquest dijous 14 de desembre els alumnes de segon d’ESO van fer una sortida al Museu de les Matemàtiques de Catalunya (MMACA), situat al Parc de Can Mercader a Cornellà de Llobregat. La visita va constar de dues parts; en primer lloc es van resseguir els diferents mòduls del Museu (estadística i probabilitat, càlcul, geometria,…) i, amb l’acompanyament del guia i de les professores, els alumnes van poder comprovar d’una forma divertida i interactiva algunes de les curiositats que tenen les Matemàtiques que estan aprenent a classe i d’altres com construccions geomètriques, el Teorema de Pitàgores, l’arc catenari, l’arc de mig punt, Escher i els seus mosaics, el calidoscopi, la proporció àurea,…

En acabar el circuit, van comentar que se’ls havia fet curt i per això els animem a tornar-hi un altre dia amb la família, el MMACA organitza jornades familiars alguns diumenges al matí (per exemple, construcció de Cúpules de Leonardo) o bé també es pot visitar els dimecres a la tarda, d’entrada lliure ambdós dies  https://www.mmaca.cat/ .

La segona part de la sortida es va desenvolupar a l’exterior aprofitant algunes estructures arquitectòniques del parc així com mobiliari i parts de l’edifici per a fer una gimcana tot posant a prova enginy i capacitat de càlcul.

Els alumnes van gaudir de les dues activitats i van participar-hi molt activament. Hem recollit algunes de les seves valoracions a posteriori:

“Vam aprendre Mates d’una manera original i divertida. Per exemple amb el Teorema de Pitàgores i les torres de Hanoi”.

“Amb jocs s’aprenen millor les Matemàtiques que ens resulten més difícils a classe”.

“Ha estat una sortida d’aprenentatge matemàtic”. разместить рекламу