Intercanvi amb Alemanya

Aquest dissabte 29 de setembre els alumnes de 2n i 3r d’ ESO de l’INS Joan Mercader van tornar a casa després d’una setmana d’intercanvi amb l’escola “Schule am Masurenweg” situada a Bad Oldesloe (Schleswig-Holstein, Alemanya). La càlida rebuda a l’estació ja ens va deixar clar des de l’inici que l’intercanvi seria un èxit. I és que tan les famílies que han acollit els alumnes del nostre institut com el professorat i direcció del centre escolar s’han bolcat plenament en aquest projecte.

Les activitats realitzades al llarg d’aquesta setmana han estat diverses i variades (tal com el clima que hi hem trobat): classes a l’escola, una visita guiada per Hamburg, una passejada amb vaixell per Lübeck i una presentació del nostre institut (presentant també la ciutat d’Igualada i Catalunya). Hem pogut endinsar-nos a les seves aules tenint l’oportunitat de viure el funcionament d’un centre escolar alemany; hem conviscut tota la setmana amb les famílies de l’escola que ens han acollit i hem tingut l’oportunitat de conèixer ciutats com Hamburg, Lübeck i Travemünde. A tot això, l’intercanvi ha permès conèixer a alumnes, docents i pares que ens han acollit amb els braços ben oberts.

I per acomiadar-nos  ens van preparar un petit sopar de tast on vàrem poder degustar les delícies gastronòmiques de la regió.

Sens dubte una experiència inoblidable per a tots nosaltres: per a conéixer una altra cultura, per a practicar llengües estrangeres i per a establir lligams d’amistat que molt sovint  acaben convertint-se en veritables amistats.

Tornem amb unes sensacions molts positives i  comptant els mesos que queden fins el proper setembre per rebre als alumnes alemanys al nostre institut; això sí, amb un millor clima que el del nord d’Alemanya!

Ja en tenim ganes!

Rosa Expósito i Marta Mercadé