DIA INTERNACIONAL DE LES LLENGÜES MATERNES

El dia 21 de febrer es commemora el Dia Internacional de les Llengües Maternes i des de  l’Aula d’Acollida del nostre institut hem fet un projecte per celebrar-ho.

El projecte ha consistit a preparar una enquesta on explicàvem què és una llengua materna i demanàvem als alumnes quina era la seva llengua materna. Amb les dades obtingudes hem fet un estudi i hem elaborat unes gràfiques per tal de fer arribar els resultats a tots els alumnes i professors del centre.

Per altra banda hem gravat un vídeo on apareixen gairebé totes les llengües maternes del nostre institut i on reclamem que es valorin totes les llengües maternes amb igualtat. Precisament per aquest motiu hem triat l’eslògan del nostre vídeo: “ Respecta la meva llengua perquè és tan important com la teva”.

Els resultats del projecte mostren que el nostre institut és altament divers i que els nostres alumnes parlen amb la família fins a 19 llengües diferents, que són:  xinès, castellà, romanès, amazigh, ucraïnès, rus, gallec, urdú, alemany, anglès, twi, pular, àrab, francès, hongarès, búlgar, ibo,  panjabi i català.

El projecte ens fa adonar de la importància de recordar quins són els nostres orígens i de la importància de valorar la nostra riquesa lingüística i cultural. Així, doncs, diguem-ho ben fort: “Respecta!”

Podeu veure les dades de l’enquesta a https://docs.google.com/spreadsheets/d/10QM-1r0JRKYOCwSncHKcHCN4RC42VWocEUA8pyn3yNg/edit#gid=1578659689

Per veure el vídeo poden anar al twiter de l’institut o clicar sobre aquesta imatge:

Si cliqueu sobre aquesta imatge podeu anar al vídeo promocional: