Els alumnes del Mercader tornen a participar en el Zoom d’Igualada

Com cada any des de fa deu edicions, l’alumnat de primer de batxillerat de la modalitat d’arts plàstiques, i des de fa cinc cursos l’alumnat del batxillerat d’arts escèniques de l’Institut Joan Mercader, han participat en el Zoom d’Igualada, Festival Internacional de Ficció per a Televisió, que s’ha dut a terme del 21 al 26 de novembre a Igualada i Barcelona . El nostre centre, sabent la importància del Festival, ha col·laborat aturant les classes per a aquest alumnat permetent-los assistir a les Zoom Class  que s’han dut a terme, ja que els pot ser molt útil pels seus estudis posteriors.

L’alumnat també ha participat com a membre del jurat jove del Festival atorgant premi en aquesta categoria a una de les vuit pel·lícules que hi han participat i que s’han visionat a l’assignatura Cultura audiovisual. Aquestes han estat Charité (República Txeca, 2016), Vida Privada (Espanya), Els fills del sol (Espanya, 2016), Memo (Hongria, 2016), Wunschkinder (Alemanya, 2016), In arte Nino (Itàlia, 2016), De la ley a la ley (Espanya, 2017) i la pel·lícula que ha estat l’encarregada d’inaugurar el festival, El nom (Espanya, 2016), del conegut actor i director català Joel Joan.

Per aquest motiu, el passat dissabte 25 de novembre, l’alumnat escollit es va  reunir conjuntament  amb  estudiants d’un altre centre i també amb una persona referent de la televisió i, després d’una estona de deliberació conjunta, van  triar la pel·lícula guanyadora, que va ser Charité. Posteriorment, el mateix dia, durant la gal·la de cloenda del Festival, van entregar el premi al film seleccionat com a  guanyador del guardó.