El monstre al laberint

Els alumnes de 2n de Batxillerat Escènic van desplaçar-se el passat divendres dia 14 de febrer a Barcelona per continuar treballant en l’ambiciós projecte de la creació participativa de l’òpera “El Monstre al Laberint” de Jonathan Dove.

Aquest projecte col·lectiu, que es va iniciar a  principis de curs, pretén acostar l’òpera mitjançant la música, la interpretació i el moviment a estudiants d’ESO i batxillerat.

Centenars de joves cantaires de diversos centres educatius comparteixen escenari amb professionals de la música i de les arts escèniques per reinterpretar el mite de Teseu i el Minotaure. Tot i que és una òpera inspirada en aquest mite clàssic, ens connecta amb problemàtiques molt actuals com la immigració o les persones refugiades.

Per temàtica i per magnitud del projecte la tasca dels alumnes va més enllà del treball musical i artístic i implica un coneixement del mite clàssic.

El rei de Creta, Minos, acaba de conquerir Atenes i ordena al rei d’Atenes que cada any carregui  un vaixell amb els seus joves per enviar-lo a Creta. Allà els joves d’Atenes seran l’aliment del Minotaure, un monstre que està tancat en un laberint del qual no se’n pot escapar ningú.

El resultat final d’aquest important treball es veurà reflectit en quatre funcions a l’escenari del Liceu.Els alumnes del nostre centre participaran a la funció del 4 d’abril.