Muntatge d’un PC als tallers de les JEDAI 2020

Per primera vegada l’alumnat de CFGM han fet de tutors en un taller a les JEDAI. Set alumnes de SMX1 han ensenyat com muntar un ordinador a alumnat de 4t d’ESO que està cursant l’optativa d’informàtica a l’INS Joan d’Àustria. Al taller del mòdul de muntatge i manteniment d’equips i amb els professors Estanis Casanova i Mònica Martí de suport, cada alumne de SMX1 ha guiat un parell d’alumnes de 4t d’ESO durant el muntatge de l’ordinador. Han començat desmuntant l’ordinador fent ús de les eines adequades i seguint les normes de seguretat recomanades tant pels alumnes com pels components. Desprès, seguint un guió han identificat els components de l’ordinador que han desmuntat. Han canviat la pasta tèrmica del processador en aquells casos en què la pasta tèrmica estava seca. A més a més d’aprendre a muntar un ordinador han millorat l’estat actual d’aquests ordinadors. Durant el procés de muntatge l’alumnat de SMX1 ha anat explicant les característiques i noms dels diferents dispositius i connectors de dades i d’alimentació, tipus de ranures i sòcols.

Finalment han engegat els ordinadors. Han comprovat que tots els ordinadors funcionaven correctament després del muntatge.

El nivell de satisfacció tant de l’alumnat de SMX1 com el de 4t d’ESO ha sigut alt. Tots han participat mostrant molt d’interès i han treballat de forma activa i responsable.