La Biblioteca rep un premi dins de la crida Biblio(r)evolució

El passat 30 de juny, la Biblioteca de l’institut Joan d’Àustria va a guanyar el segon premi del projecte anomenat “Biblio(r)evolució” per la seva proposta “Biblio Stay.”

Aquesta proposta pretén incentivar l’interès de l’alumnat del centre per l’entorn de la Biblioteca utilitzant diferents activitats inspirades pel format conegut com “scape room.” El jurat va concedir el premi donada l’originalitat de la idea per dinamitzar la biblioteca amb aquests famosos jocs que permeten a l’alumne descobrir d’una forma diferent el fons literari i fomentar el plaer de les troballes.

El projecte Biblio(r)evolució, organitzat per la Fundació Jaume Bofilles proposava repensar el paper de la biblioteca escolar i donar-li el potencial que aquest espai pot tenir a l’hora de revolucionar els centres educatius. Per al nostre institut va ser un repte magnífic que ens ha donat l’oportunitat d’aprendre molt i de replantejar-nos les necessitats i funcions de la nostra biblioteca. Ha estat una sort poder participar i valorem molt positivament l’experiència.

L’equip impulsor va estar conformat per la Núria Roca, coordinadora de la Biblioteca durant l’any passat, la Lourdes Duesca, professora de francès i co-coordinadora del projecte, la Mercè Roman, secretària del centre i part de la comissió de la Biblioteca, i la Judit Casanova, professora de química, també implicada en el projecte. Així mateix, cal esmentar la Júlia Baena, mentora experta en biblioteques juvenils que va ser una ajuda determinant i una font d’inspiració al llarg de tot el procés biblio(r)evolucionari. Des d’aquí els donem l’enhorabona per la gran feina feta!

Aquest curs continuem amb el procés de transformació de la biblioteca, animeu-vos a visitar-la i gaudir-la! L’horari d’obertura d’aquest curs és el següent:

Matí Tarda
Dilluns Hora d’esbarjo: 11 – 11.30h 16:30 – 19h