VI JEDAI 2019: Taller de robòtica amb LEGO Mindstorms

El professor de tecnologia Marc Gómez ha fet un equip amb alumnat interessat en la robòtica. L’equip de robòtica s’anomena White Raven i està format per noies i nois de tots els nivells de la ESO del Joan d’Àustria que en hores extraescolars es diverteixen i aprenen robòtica. Enguany l’equip White Raven ha quedat campió del torneig First Lego League que organitzà la UPC al campus Diagonal-Mar, que dona accès a les finals nacionals. Hem aprofitat el coneixement i l’entusiasme d’aquests alumnes per la robòtica per organitzar un taller el dia que els alumnes de 1r de SMX participen a les JEDAI.

Equip White Raven i alumnat de 1r de SMX

El taller de robòtica es realitzà amb robots fets amb peces LEGO, dissenyats per l’equip White Raven. Després de la presentació dels robots i tots els seus sensors l’alumnat de 1r de SMX inicià el primer contacte amb el programari de LEGO Mindstorms. Des de LEGO Mindstorms l’alumnat van programar els robots realitzant cada vegada moviments més complexos. Pocs minuts després d’haver començat a programar moviments l’entesa entre tot l’alumnat es feia evident. Quan la diversió i el coneixement conflueixen és un moment màgic i es nota. L’alumnat de SMX van gaudir de reptes cada vegada més difícils i es van trobar amb els entrebancs reals de la robòtica que van superar molt satisfactòriament amb l’ajuda i l’experiència dels companys de la ESO.

Finalment l’equip White Raven ens portà a l’aula taller on han estat practicant durant tot el curs 2018-2019 els diferents projectes que els han fet campions de la Lego League. Ens van fer una demostració de cadascuna de les proves que van haver de superar. Tots vam quedar molt sorpresos del gran treball que han fet i de la passió en que treballen. Us queden molts èxits per endavant.