Historia de una escalera

L’alumnat de 4B estem preparant una obra de teatre, que consisteix en una adaptació d’ Historia de una escalera‘, la polèmica obra d’Antonio Buero Vallejo. L’autor, que era un afiliat comunista, va ser sentenciat a mort, juntament amb el poeta Miguel Hernández.

L’obra tracta sobre una escala de veïns de classe mitja-baixa, que conviuen i, generació a generació, repeteixen els mateixos errors i frustracions, tant de caire econòmic com sentimentals o socials.

Durant dos trimestres, els alumnes de 4B hem treball en aquest projecte tant a horari escolar com a les tardes. Els seminaris de castellà i francès (organitzadors de l’activitat) conjuntament amb la professora de Ciències Socials i Història de l’art, ens han ajudat a organitzar l’atrezzo, l’escenografia i el vestuari.

Hem rebut l’ajuda de persones externes a l’institut com, per exemple, un professional en escenografia i un professor de l’escola d’art Massana.

Estrenem el dia 17 de juny a l’auditori de Sant Martí, on representarem l’obra dos cops, un per als familiars ( a les 17h) i un altre per a la resta de quarts i professorat (12,30). Us hi esperem!

Paula H.