DEBAT I APRÈN: EL PÀNIC ESCÈNIC (sessió 1)

debat2

Mònica condueix les sessions, que es faran aproximadament una cada mes. En aquesta primera sessió es tractarà el pànic escènic.

Debat1

QUÈ HEM TREBALLAT EN AQUESTA SESSIÓ?

1.Característiques de la persona que parla bé en públic: llenguatge, veu, mirada, contingut, gestualitat, nervis…

  1. Dos grups: cadascú surt davant de la classe a comentar els següents punts (a o b)
  2. a) En quines ocasions he parlat en públic? Què sento quan parlo en públic?

Recurs per parlar en públic: és més difícil començar, per això va bé anotar literalment les primeres frases i així ens assegurem un bon inici. Aleshores sempre resulta més fàcil seguir.

  1. b) Xarxes socials: quines utilitzem (en què consisteixen) i per a què?
  2. Públic: a quin públic ens dirigim? No és el mateix parlar en l’àmbit acadèmic (davant de professors o companys), que davant dels amics, dels pares…

Sentir pànic: des de la prehistòria si el nostre cervell detecta que ens trobem davant d’un perill, el cos es prepara per “sortir corrents”: suors, mals de panxa, nervis… si notem aquests símptomes què podem fer?

PRACTICAR!! Aquest és el “mantra” d’aquest taller. Com més practiquem menys por ens farà parlar en públic.

EXERCICIS BÀSICS: per evitar que ens tremolin les mans les movem abans de començar, respirem profundament, bevem aigua (evitar boca seca i ta

VISUALITZACIONS: “viure bé” aquesta experiència, ens imaginem que ho farem bé i això ens ajuda a tranquil·litzar-nos, és com si ja ho haguéssim fet i hi tenim pràctica

ANCORATGES: Buscar un estímul que et doni “bon rotllo”, que t’animi (música, situacions en la nostra vida que ens han creat satisfacció…), amulets, trucs que ens facin relaxar…

El pànic escènic el provoca la INSEGURETAT: com explicaré, em criticaran per com vaig vestida, no vaig ben preparada, em quedaré en blanc… les nostres inseguretats ens dominen.

TOTHOM té punts forts i punts febles i això és el que buscarem, de manera individual en una fitxa. Cal omplir la primera columna. A casa omplirem la resta (preguntarem a amics, familiars…)

Posem en comú: llegim un punt fort i un punt feble de cadascú.

Punts febles: falta fluïdesa verbal, quedar-se en blanc, costa començar, mirar només una persona

Punts fort: ser estructurat, parlar clar…