Coronavirus: Tancament del centre

El Departament d’Educació, seguint instruccions del Departament de Salut i com a mesura excepcional per contenir el coronavirus, ha pres la decisió de tancar a partir de demà dia 13 de març de 2020 i fins el 13 d’abril  27 de març de 2020, inclosos, tots els centres educatius del país i, per tant, han quedat suspeses les classes en horari lectiu i les activitats extraescolars, tal i com s’indica a la nota de premsa.

Aquesta mesura té prevista una durada inicial de 14 dies, en els que no ha de romandre personal de serveis mínims ni cap persona de l’equip directiu al centre.

Com a conseqüència de la situació exposada queden anul·lades totes les activitats habituals lligades al centre educatiu i específicament:

• Queden anul·lades les Jornades de portes obertes previstes pels dies 17 i 21 de març de 2020
  • Queda anul·lat el viatge de final d’etapa de 4t d’ESO, que hauria de desenvolupar-se entre els dies 24 i 28 de març de 2020
  • Els convenis de FCT (de l’alumnat de Cicles Formatius) queden paralitzats però no suspesos.

Comunicats del Departament d’Educació

El Departament d’Educació actualitza periodicament ,en aquest enllaç, tots els comunicats oficials que ha de conèixer la comunitat educativa:  Instruccions, modificacions de dates, …

Informacions importants per a la ciutadania del Canal Salut

Protecció individual per prevenir la infecció pel coronavirus SARS-CoV-2

Les mesures genèriques de protecció individual per prevenir la infecció pel coronavirus SARS-CoV-2 són les mateixes que per evitar la grip o qualsevol altra infecció respiratòria aguda similar:

• Renteu-vos les mans freqüentment amb aigua i sabó (mínim durant 20 segons) o amb solucions alcohòliques, especialment després del contacte directe amb persones malaltes o el seu entorn.
• Eviteu tocar-vos els ulls, el nas i la boca amb les mans brutes.
• Eviteu el contacte estret amb persones que mostrin signes d’afecció respiratòria, com ara tos o esternuts.
• Eviteu compartir menjar ni estris (coberts, gots, tovallons, mocadors…) i altres objectes sense netejar-los degudament.
• Mantingueu una distància de dos metres aproximadament amb les persones amb símptomes d’infecció respiratòria aguda.
• Tapeu-vos la boca i el nas amb mocadors d’un sol ús o amb la cara interna del colze en el moment de tossir o esternudar i renteu-vos les mans seguidament.
• Renteu i desinfecteu freqüentment els objectes i les superfícies.

Aquestes mesures també protegeixen enfront de malalties respiratòries freqüents com la grip.