Congrés de treballs de recerca de Batxillerat de Sant Martí

Benvolgudes i benvolguts,

Ens plau anunciar-vos que ja està en marxa la 8a Mostra de Recerca Jove de Barcelona impulsada pel Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona.

Com cada any, prèvia a la mostra de ciutat hi ha la convocatòria de la fase de districte, que un cop més, en el cas de districte de Sant Marti es fa a partir del Congrés de treballs de recerca de batxillerat de Sant Martí que organitza des de fa 17 anys l’Institut Joan d’Àustria i que enguany serà els dies 6 i 7 d’abril amb el suport del districte i els Serveis Educatius de Sant Martí.

Per participar, cada centre de Sant Martí ha de seleccionar fins a dos dels millors treballs de recerca de Batxillerat. De tots els treballs presentats al Congrés, el Jurat de Sant Martí triarà els 3 treballs del districte que passaran a la fase de ciutat.

Per tal d’aprofitar millor el potencial del congrés de Sant Martí, des de l’àmbit d’innovació del Consorci d’educació, el Centre de Recursos i l’Institut Joan d’Àustria i treballant estretament amb la inspecció educativa, hem fet alguns canvis en l’edició d’enguany:

– El Congrés es farà al matí per facilitar l’assistència de l’alumnat de 1r de batxillerat que estan en la fase d’encarar el seu treball de recerca.
– Tots els treballs presentats s’exposaran en quatre franges horàries (dos cada matí, de 9:30 a 11:30 i de 12 i a 14). D’aquesta forma cada centre podrà triar en quina franja horària participa amb l’alumnat de 1r com a públic.
– Per tal de facilitar l’acompanyament dels dos alumnes de cada centre que presenten el seu treball procurarem que exposin dins d’una mateixa franja horària.
– Ampliarem la participació del professorat del districte al jurat, per tant ens posarem en contacte per veure si alguna persona del centre pot participar.

Per participar cal que el centre trameti el següents materials en els terminis indicats:
o Fins el dia 17 de març al les 15h.

El model de fitxa unificat que fan servir totes les mostres de districte, enviada als centres, que inclou l’autorització per la publicació dels treballs guanyadors a la web i al llibre de la mostra.
3 fotografies (de qualitat perquè han de servir per imprimir el llibre i el pòster de la mosta si fossin seleccionats) que il·lustrin els treballs.
El treball de recerca en format pdf en un únic fitxer.
Data límit per sol·licitar l’assistència de l’alumnat de 1r a les franges horàries que prefereixin
o Fins el dia 30 de març a les 15h.
El treball de recerca en format paper
Presentació en format digital que es vol fer servir per l’exposició, d’entre 8 i 10 minuts, al congrés de Sant Martí

Per facilitar la feina als centres els lliuraments, tant el de format digital com la versió impresa, es poden realitzar tant al CRP de Sant Martí com a l’Institut Joan d’Àustria:

o CRP Sant Martí:
Carrer: Gran via de les Corts Catalanes 924, baixos. Barcelona
Correu electrònic crp-santmarti@xtec.cat
o Institut Joan d’Àustria
Carrer: Selva de Mar, 211 Barcelona
Correu electrònic: gemma.montoya@iesjoandaustria.org

o Les bases per participar són les mateixes en la fase de ciutat que en la fase de districte, podeu consultar les bases de les bases de la fase de ciutat a partir del següent enllaç. Volem destacar que en el cas que el treball sigui fet per més d’un autor cal un informe del tutor o de la tutora validant la doble autoria.

Esperem que sigui del vostre interès i poder comptar amb la participació de tots els centres de batxillerat de Sant Martí, al veterà Congrés de treballs de recerca de l’Institut Joan d’Àustria (en la seva XVII edició) i a la Mostra de recerca Jove de Barcelona

Atentament

Gemma Montoya Institut Joan d’Àustria