cARTografies: poemari de natura

Durant aquest trimestre, i en el marc del projecte “So, traç i paraula”, les classes de llengua catalana ens han servit per apropar-nos als elements naturals del nostre entorn d’una manera especial. Així, després d’un primer contacte amb el món vegetal, hem conegut les plantes i arbres des d’una altra perspectiva, molt més personal i artística. Els alumnes han elaborat uns poemes sobre les plantes i arbres que els han semblat més suggerents.

D’aquesta manera, els alumnes han portat a terme una tasca perfectament integrada en el projecte i en sintonia completa amb les tasques elaborades a música i plàstica. Veiem, així, com la llengua, juntament amb la música i el dibuix, esdevé un magnífic mitjà d’expressió dels sentiments que hem d’aprendre a veure com una riquesa que es desprèn de la nostra condició d’usuaris de la llengua, i que suposa una altra disciplina artística que ens acosta al món des d’una perspectiva única i personal.

Us deixem amb un petit tast de les produccions poètiques dels alumnes: