cARTografies: el barri en un còmic

Les històries de ciència-ficció, les apocalíptiques, o les històries basades en la idea d’un futur més sostenible i just per a tothom, han estat alguns dels temes que els nostres alumnes han triat per elaborar els seus còmics. Com l’any passat, Persèpolis ha estat el referent gràfic que ha inspirat les imatges de les seves vinyetes.

Com a tasca prèvia, a l’assignatura de Plàstica l’alumnat ha estat treballant el retrat i la figura humana en moviment per poder analitzar després els tipus de plans i punts de vista del llenguatge seqüenciat. Paral·lelament, des de l’assignatura de Català, s’ha endinsat en el text teatral i conversacional per entrar després en el llenguatge propi del còmic (les bafarades o globus, els cartutxs, les onomatopeies, els símbols gràfics…).

Aquí us deixem algunes mostres dels treballs realitzats: