Caçadors de sons

L’ésser humà viu envoltat de sons i no ho sap. No ho sap perquè molts d’aquests sons no els sentim. Però tot el que es mou, fa un so. Les fulles d’un arbre, quan cauen, sonen. Però és un so tan petit que no el sentim. A la fundació Miró fan uns tallers de sons on es pot sentir i atrapar diferents composicions sonores.

Són les 10:00 del matí. La hora en que els alumnes de tercer d’ESO comencen l’activitat de caçar sons. Els reben dos nois de la Universitat de Pompeu Fabra per explicar que faran en aquesta  activitat. Els expliquen que hauran de buscar sons per la fundació amb l’ajuda d’unes pistes i una gravadora per enregistrar els sons. Desprès amb els sons enregistrats hauran de relatar una història o fer una cançó. Aquest treball l’han de fer en parelles. En el moment que han de començar a buscar els sons, els dos monitors els donen les gravadores, un parell de cascos i tres sobres amb pistes. Arriba el moment de caçar i totes les parelles s’escampen per tota la fundació Miró en busca dels sons.

Els alumnes han de buscar i fer sons, tenen mitja hora per fer-ho. Al acabar, cada grup ha d’escollir dos sons per poder fer la segona part d’aquesta activitat. Al tenir els sons escollits van a una sala per fer una historia o una cançó, els alumnes escoltant els sons que han enregistrat decideixen fer un cançó. Ells van donant idees i a la vegada els monitors els ensenyen com s’utilitza el Audacity el programa amb el qual fan aquest treball i entre tots van creant una melodia. Al finalitzar aquesta melodia li posen un nom i es dona per finalitzada aquesta activitat.   Els nois han expressat que els ha agradat i els ha divertit aquesta excursió a la fundació Miró.

Karin i Elisa TCfoto3