EXCURSIÓ AL CAIXAFÒRUM

L’alumnat de QB vam realitzar una sortida al Caixafòrum per realitzar una visita guiada a l’exposició sobre art i cultura egípcia.  La Dora, guia del recinte, ens va fer una petita introducció quan vam arribar. Va consistir en elaborar un eix cronològic mitjançant fotografies de quadres (amb imatges de bous), que vam ordenar des del més antic al més actual. Aquests quadres, tenien en comú la figura d’un bou a la seva temàtica. Per als egipcis el bou representava força, puresa i estabilitat. Era un animal sagrat i a més a més era utilitzat per conrear el sòl.

image7

Posteriorment, per grups de quatre persones, vam escollir un animal sagrat, amb l’objectiu de trobar informació en les vitrines de l’exposició sobre la seva figura als amulets egipcis. Més tard, per grups un altre cop, vam haver de cercar tres pintures sobre animals i classificar l’animal segons els criteris de si era un déu, una ajuda pels humans o si l’utilitzaven com a aliment. Al finalitzar l’activitat, vam tenir uns minuts per fer un àpat i descansar pels voltants de l’edifici. Al tornar, vam realitzar l’última activitat, que consistia a entrar en una recreació de diverses mastabes, on ens van donar una fitxa i una llanterna per buscar l’animal que se’ns havia indicat. Quan tot l’alumnat va trobar el animal que se li havia dit la guia va començar a explicar anècdotes i històries de l’antic Egipte.

Aquesta sortida ha sigut molt interessant i útil, ja que hem après moltes coses noves sobre el paper dels animals a Egipte. A més a més, hem pogut ampliar coneixements sobre la matèria d’història de l’art.

image8

Peu d’imatge 1 : Escultura d’un home amb cos de lleó