Moodle. Deshabilitar la desinscripció dels cursos

És final de curs i passar les notes de Moodle al SAGA. El mòdul de qualificacions, és perfecte doncs ens calcula les notes dels alumnes (ENS OBLIDEM DE FULLS DE CÀLCUL) i aquests veuen en tot moment les seves qualificacions amb privacitat (només veuen les seves).

Però…  Aaahg! Crisi! Pànic! Hi ha un alumne que no apareix, què ha passat: s’ha desinscrit del curs. Per què? Uf… vés  a saber! No hi ha solució,  ja que s’han eliminat tots els seus registres (qualificacions i lliuraments). Sort de la còpia de seguretat. Però no pot tornar a passar, com ho evitem?

Evitar que torni a passar

Després de cerques com “disable enrollment course moodle” o “deshabiltar desinscriure al moodle”… vam arribar a la conclusió que des de l’administració del Moodle es pot deshabilitar aquest permís (ancel·la la meva inscripció en aquest curs) del rol d’alumne.
Els passos:

• Accedir com administrador al Moodle
  • Anar a l’opció de: Administració del lloc -> Usuaris -> Permisos -> Definició dels rols
  • Clicar al rol d’Alumnat
  • Clicar a Editar
  • Deshabilitar el checkbox de permet a totes les opcions que posa Cancel·la la meva inscripció en aquest curs

Comprovació
Abans: