MANIFEST EN SUPORT A L’ESCOLA CATALANA

• L’escola catalana és un exemple de llibertat, convivència, democràcia i plurilingüisme.
  • L’escola catalana és una de les principals vies d’integració de les famílies nouvingudes i un veritable ascensor social.
  • La professionalitat dels docents i l’autonomia de centre són el puntal del sistema educatiu de Catalunya i en garanteixen la pluralitat.
  • L’escola catalana està íntimament lligada a la seua realitat social i és per això que ha d’atendre les inquietuds dels seus alumnes quan la societat del seu entorn viu episodis traumàtics.
  • L’escola catalana és convivència: la garanteix i la treballa dia a dia amb tots i cadascun dels components de la comunitat educativa. Els atacs externs intenten trencar-la i afavorir interessos polítics i mediàtics, mai pedagògics.
  • Els problemes de l’escola s’han pogut resoldre sempre a l’escola, a través dels canals ja establerts: primer amb el professorat, després amb els tutors i caps d’estudis, i finalment amb direcció. Paral·lelament, també hi ha els òrgans de l’AMPA i el consell escolar, com a vies d’entesa entre tots els membres de la comunitat educativa. Si no ha funcionat cap d’aquests passos, en última instància disposem d’inspecció. El fet d’intentar solucionar els problemes escolars directament amb la justícia implica que s’agreugin i que sigui encara més difícil per a les parts poder arribar a un entesa.
  • Atacar la professionalitat dels docents és intentar atemorir-los, desprestigiar-los, posar en dubte la figura de l’educador i dinamitar un dels pilars fonamentals de la nostra societat. Convé no oblidar que aquests atacs al sistema educatiu català també perjudiquen directament els infants.
  • Per tot això, demanem el suport dels sotasignats per tal de continuar el bon clima de convivència que sempre ens ha guiat i que s’ha vist alterat darrerament en un centre educatiu de la Seu d’Urgell.