SOSTENIBILITAT I ORQUESTRA D’INSTRUMENTS RECICLATS

Al poble de Cateura hi ha l’abocador més gran del Paraguay. Allà, entre deixalles, juguen i treballen nens i joves en risc d’exclusió social. Un dels programes per lluitar contra aquesta exclusió social és el de fer música amb instruments construïts amb les deixalles de l’abocador. Així, sorgí l’orquestra d’instruments reciclats de Cateura.

Com que aquest curs escolar el nostre eix temàtic és “Planeta Terra i Sostenibilitat”, els alumnes de cicle mitjà i cicle superior, a les classes de música,entre altres activitats, hem vist uns vídeos sobre l’orquestra d’instruments reciclats i hem reflexionat sobre diversos aspectes de la Sostenibilitat, les emocions, l’accés a la cultura, el valors de les coses i de les oportunitats… I és que, com es diu en els vídeos, “no hay que desechar tan fácil las cosas, no hay que desechar tan fácilmente a las personas” (les coses-els objectes-poden tenir un segon ús). “Cateura, no es un lugar para tener un violín, de hecho, un violín cuesta más que su casa” (hem d’aprendre a valorar el que tenim i l’accés que tenim a la cultura), “los problemas están para solucionarse y los sueños están para cumplirse” (valor de l’esforç i de lluitar per tot allò que volem aconseguir). La veritat és que les reflexions dels nens i nenes han estat molt enriquidores i hem après moltes coses.

En aquests links podreu trobar els tres vídeos que hem vist els més grans de l’escola (Del tercer vídeo, els alumnes del cicle mitjà només hem vist la part on explica amb quins materials construeixen els instruments de vent).

Vídeo 1

Vídeo 2

Vídeo 3

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *