El dissabte, 4 de març, es va organitzar la 3a. jornada presencial organitzada pel debat “Ara és demà” al Cosmocaixa de Barcelona i es va convidar a més de 1300 persones i entitats a participar-hi. L’institut de Tordera, amb una representació de l’alumnat i les seves famílies i del professorat, vam participar en aquest debat presentant una ponència sobre quin sistema educatiu vol l’alumnat.
El debat Ara és demà vol donar resposta als principals reptes de futur del sistema educatiu de Catalunya i avançar en qualitat i equitat per afavorir l’èxit educatiu de tot l’alumnat.
Aquest debat ha tingut una durada de 3 jornades:
- La Jornada del 14 de gener va tractar Els pilars del sistema educatiu i L’arquitectura del sistema educatiu.
- La Jornada del 4 de febrer va girar a l’entorn El centre educatiu i El professorat.
- La Jornada del 4 de març de 2017 es va organitza a partir de la ponència L’alumnat, de Neus Sanmartí, que es va repartir a tots els centres participants per organitzar un debat a partir de les seves propostes. A la primera part es va tractar el tema: Com aprenen els alumnes? i a la segona, els alumnes van ser els protagonistes i ells mateixos van exposar la seva visió sobre el sistema educatiu actual i sobre com hauria de ser en el futur.
Per a més informació podeu consulta aquest link: http://consellescolarcat.gencat.cat/ca/araesdema/activitats/#FW_bloc_c0f91892-895e-11e6-aa5c-005056924a59_1


