Projecte educatiu:
enlace roto Document en revisió i pendent d’aprovació

El projecte educatiu és la màxima expressió de l’autonomia dels centres, recull la identitad, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dona sentit amb la
finalitat que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu.

PREINSCRIPCIÓ ESO

Dates clau:

  • 17 d’abril: llista de sol·licituds amb puntuació provisional.
  • Del 17 al 22 d’abril: presentació de reclamacions.
  • 25 d’abril: llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions.
  • 2 de maig: llista ordenada
  • 10 de juny: llista d’alumnes admesos i llista d’espera

PREINSCRIPCIÓ BATXILLERAT

  • Del 18 al 25 d’abril: presentació de sol·licituds.
  • Fins al 26 d’abril: presentació de documentació

Ciència: experimentació i conclusions, a 3r d’ESO (fins a l’últim dia)

Durant els últims dies de curs, a la matèria de Física i Química de 3r ESO l’alumnat va estudiar la velocitat de les reaccions químiques.

Perquè una pila de serradures es crema molt més de pressa que un tronc de fusta ?
Perquè s’oxida més ràpid un fregall de ferro que una barra de ferro?
A temperatura elevada, una reacció va més de pressa que a temperatura ambient?

Per resoldre aquestes preguntes alguns/es alumnes van experimentar la velocitat de dissolució de comprimits efervescents (és una reacció química) en diferents condicions. Llegir més»

Cartells de prevenció davant Covid-19, a Projectes de 2n

A Projectes de 2n d’ESO, i encara en confinament, s’han estudiat possibilitats de retornar a l’institut amb mesures de prevenció rigoroses

Davant l’evidència que, en tornar a l’institut, convindrà ser prudents per evitar contagis, els/les estudiants han cercat fonts d’informació fiables i han dissenyat cartells amb consells per actuar, tots plegats, amb responsabilitat i prudència.

Vegeu tot seguit alguns dels cartells dissenyats. Llegir més»

Ciència amb col lombarda (encara en confinament)

La Marina A. alumna de 3r d’ESO, fa ciència des de casa que pot anar-li molt bé per aprendre sobre àcids i bases

Vegeu el vídeo que ha fet sobre diverses reaccions de substàncies amb suc de col lombarda, i les conclusions que es poden extreure de les observacions.

També podreu llegir el guió de preguntes i respostes a partir de les observacions, que ella mateixa ha elaborat.

Llegir més»

Més “Ciència en confinament”, divertida i alhora rigorosa

El professor Joan Talarn ens regala un nou experiment de “Ciència en confinament” que es pot reproduir (tot i estar confinats i confinades) a casa: “El bomber invisible”.

L’experiència que podeu veure al vídeo és senzilla i espectacular; permet fer una mena d’acció “màgica” que pot interessar i divertir a les persones amb qui es convisqui Llegir més»