La prova Cangur és una activitat matemàtica anual, amb el format de concurs individual, promoguda per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, que es marca com a objectiu la promoció de les matemàtiques entre la gent jove i la mainada, mitjançant una participació massiva en una activitat científica, sense intentar fer cap selecció ni comparació entre centres ni entre zones geogràfiques.
La data que es fixa internacionalment és el tercer dijous de març, i per això el dia 20 de l’esmentat mes es va celebrar la 30a edició del Cangur català.
Ens omple de felicitat i d’orgull la participació del nostre alumnat i volem compartir amb tota la comunitat educativa part dels resultats obtinguts. Enguany hem tingut un grup de 14 alumnes, d’entre 1r, 2n i 3r d’ESO, que s’han classificat entre el 10% millors de tot Catalunya.
1r ESO – 25.791 participants a tot Catalunya
- Gael Merino Torrero (posició 190 — 0,74%) – Menció especial (dins l’1%)
- Marco Sánchez Murillo (posició 296 — 1,15%)
- Alba Mora Martínez (posició 316 — 1,23%)
- Mario Pérez Carrasco (posició 733 — 2,84%)
- Èric Rebullida Romero (posició 1530 — 5,93%)
- Marc Cirera Cerro (posició 1666 — 6,46%)
- Berta Estrenjer Boleda (posició 1893 — 7,34%)
2n ESO – 23.051 participants a tot Catalunya
- Ian Jubes Carrera (posició 118 — 1,59%)
- Carlos López Calvo (posició 1602 — 6,95%)
- Nil García López (posició 1890 — 8,2%)
- Daniel Caracuel Böhm (posició 2324 — 10,08%)
3r ESO – 19.268 participants a tot Catalunya
- Olalla Titos Méndez (posició 65 — 0,34%) – Menció especial (dins l’1%)
- Aaron Luke Manalody (posició 85 — 0,44%) – Menció especial (dins l’1%)
- Luca Sierra Bolado (posició 1867 — 9,69%)
Encoratgem tot l’alumnat, a tothom que ja hi ha participat enguany i a qui no ho ha fet, que ho facin el curs vinent amb la mateixa motivació i esperit de superació.
A més, l’alumnat que faci 2n d’ESO tindrà l’oportunitat d’apuntar-se a una optativa de preparació de concursos matemàtics (Prova Cangur, Copa Cangur, Fem matemàtiques, etc.) on, a més de preparar-los millor per a aquestes proves, resoldrem reptes i jocs de lògica matemàtica.
Us hi esperem!





