Preinscripció 2022/23: llista de sol·licituds que han demanat el centre i l’ensenyament en primera petició ordenada a 11/05/2022

S’ha publicat la llista de sol·licituds ordenades de preinscripció en primera petició. Ja podeu consultar el barem obtingut en la preinscripció accedint al portal preinscripcio.gencat.cat. Per fer la consulta necessitareu el número del document d’identificació personal (DNI, NIE o passaport) del tutor/a que s’ha indicat a la sol·licitud com a referent per fer les consultes o de l’alumne/a (si és major d’edat) i el codi de la vostra sol·licitud de preinscripció: PRE22-XXXXXXXX.

També podeu consultar la llista anonimitzada de sol·licituds ordenades de preinscripció en primera petició que teniu a continuació o bé descarregar-la a Informe_barem_definitiu_22/23.

Preinscripció 2022/23: publicació de les sol·licituds resoltes les reclamacions a 03/05/2022

Ja s’ha publicat la resolució definitiva de sol·licituds que han demanat el centre en primera instància un cop resoltes les reclamacions a 03/05/2022. Ja podeu consultar la puntuació obtinguda en la preinscripció accedint al portal preinscripcio.gencat.cat, opció “Consulta la llista de sol·licituds amb la puntuació”.

Per fer la consulta necessitareu el número del document d’identificació personal (DNI, NIE o passaport) del tutor/a que s’ha indicat a la sol·licitud com a referent per fer les consultes o de l’alumne/a (si és major d’edat) i el codi de la vostra sol·licitud de preinscripció: PRE22-XXXXXXXX.

També podeu consultar la llista anonimitzada de sol·licituds de preinscripció amb la puntuació definitiva que teniu a continuació o bé descarregar-la a Informe_barem_resoltes_inscanoriac_22_23

Convocatòria de beques per a l’adquisició de llibres de text i material escolar 2022/23

Us informem de la convocatòria de beques per a l’adquisició de llibres de text i material escolar que promou la Regidoria d’Educació de Sabadell. En la mesura de les nostres possibilitats us acompanyarem en el procediment: podeu trucar al centre per sol·licitar informació, per demanar ajuda per fer el tràmit telemàtic o allò que creieu que podeu necessitar per tal de sol·licitar aquests ajuts. És important que no espereu al final del període per a presentar les sol·licituds. Cal demanar cita prèvia trucant al 93745 31 10 (o al 010) per poder fer aquesta sol·licitud de manera presencial al Centre Cívic de Ca n’Oriac. Per fer-ho de manera telemàtica cal accedir a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Sabadell.

El tràmit de la sol·licitud està actiu a partir d’avui divendres dia 29 d’abril fins al divendres 27 de maig.

Seguidament us enllacem als documents que us poden servir d’ajuda per a fer aquest tràmit.

Preinscripció 2022/23: publicació de les sol·licituds amb la puntuació provisional

Ja podeu consultar la puntuació provisional obtinguda en la preinscripció accedint al portal preinscripcio.gencat.cat, opció “Consulta la llista de sol·licituds amb la puntuació”.

Per fer la consulta necessitareu el número del document d’identificació personal (DNI, NIE o passaport) del tutor/a que s’ha indicat a la sol·licitud com a referent per fer les consultes o de l’alumne/a (si és major d’edat) i el codi de la vostra sol·licitud de preinscripció: PRE22-XXXXXXXX.

És important que verifiqueu que les dades són correctes i si hi ha alguna errada, presenteu una reclamació al correu electrònic oficial del centre demanat en primera opció amb el següent document de reclamació adjunt. Si escau, es pot demanar cita prèvia per fer el tràmit presencialment al telèfon 93 723 23 99.

Un cop resoltes les reclamacions, les llistes es tornen a publicar amb la puntuació de cadascuna i el número aleatori assignat a cada sol·licitud, que serveix per a l’ordenació en cas d’empat.

També podeu consultar la llista anonimitzada de sol·licituds de preinscripció amb la puntuació provisional que teniu a continuació o bé descarregar-la a Informe_barem_provisional_inscanoriac_2022.pdf:

 

Vaga del 23-M en defensa de l’escola en català

Les llengües són un tresor, són una riquesa.  A l’Institut Ca n’Oriac es parlen una vintena de llengües que acollim i fem valdre en les nostres activitats del dia a dia. 

La llengua catalana és el tresor que tenim a Catalunya i també és una llengua de cohesió social. Fins a l’actualitat, les escoles i els instituts tenen un paper cabdal per a garantir que tots els escolars l’aprenguin i la utilitzin.  Aquest model d’escola contribueix a reduir les desigualtats per raons de llengua. 

Fem vaga perquè volem preservar aquest tresor. Fem vaga perquè en tenim molts  motius i els exposem a continuació.

1. Fem vaga perquè l’ús del català és molt reduït entre els adolescents i aquesta sentència encara el reduirà més.

Tots i totes sabem que l’ús del català està baixant de forma preocupant especialment entre els adolescents. A més a més, el nostre institut  es troba en un barri on la presència del català és molt minoritària.  Per aquest motiu, més que mai, cal defensar la necessitat de mantenir i reforçar l’ús del català a les aules, ja que per a molts alumnes és dels pocs espais on poden aprendre’l i parlar-lo.

2. Fem vaga perquè volem que el català sigui una llengua de cohesió social i l’entorn escolar és l’únic lloc on es pot garantir que tots els infants i joves l’aprenguin.

L’educació immersiva no és exclusiva de Catalunya i compta amb l’aval de societats com la belga i la canadenca, on s’ha aplicat amb èxit. A l’institut Ca n’Oriac es parla una vintena de llengües diferents: només una immersió efectiva pot garantir la veritable cohesió lingüística i la igualtat d’oportunitats.

3. Fem vaga perquè no volem posar en risc el model d’escola catalana.

No volem que aquesta sentència porti a crear un nou sistema educatiu que segrega per raó de llengua, perquè això provoca diferències i desigualtats entre la població. 

No volem que els nens i nenes se separin per raó de llengua. No volem escoles per a catalanoparlants ni escoles per a castellanoparlants. Volem una escola per a tots i totes en català. Volem una escola que cohesioni la societat i que no separi per cap motiu: ni per la llengua, ni pel gènere ni pel nivell socioeconòmic.

4. Fem vaga perquè no volem que ens obliguin a fer un mínim del 25% de les classes en castellà perquè va en contra del model lingüístic de l’escola a Catalunya.

No acceptem que una sentència judicial destrueixi un model d’escola consensuat per tots els partits polítics, acceptat i reconegut pel conjunt de la nostra societat durant els darrers 40 anys: un 82% dels catalans dona suport al model d’immersió lingüística. La sentència és contrària al compromís del Govern Espanyol de fer possible que tots els estudiants que ho vulguin estudiïn en un sistema immersiu íntegrament en català. S’incompleix així un tractat internacional que es va ratificar el 2001. 

A més, en el darrer estudi sobre l’ús del català a les aules, es constata que a Catalunya menys del 50% de les classes es fan en català. En aquest sentit, la Generalitat de Catalunya tampoc ha vetllat per complir amb la legislació vigent que garantia l’educació en català, vulnerant els drets lingüístics de la població. Amb aquesta sentència aquesta situació es legalitzarà i el coneixement de la llengua catalana es reduirà de manera important entre la població. 

6. Fem vaga perquè aquesta sentència és injusta, crearà diferències i perjudica la llengua catalana. 

Pensem que aprendre llengües no hauria de ser mai un problema sinó una riquesa. Cal garantir que tots els ciutadans i ciutadanes siguin competents també en l’àmbit de la llengua catalana. No volem una societat segregada per motius de llengua. Volem que els governs i la justícia defensin el català, el protegeixin, el potenciïn i que mai no en limitin el seu ús i ni  el perjudiquin. 

7. Fem vaga perquè el català és llengua oficial a Catalunya i actualment està en regressió: la institució educativa és clau per a preservar la llengua i garantir la cohesió lingüística i social!

 

Fem vaga per a tu, per a vosaltres i per a nosaltres!

Per què diem prou? Vaga!

A l’Institut Ca n’Oriac,

1. Fem vaga perquè volem plantilles estables i perquè no es posin en risc els llocs de treball dels interins.

El nostre institut ha crescut amb la força i l’empenta d’una plantilla formada per nombroses persones interines que han posat molta energia i dedicació al projecte i tenen la il·lusió de continuar formant-ne part. Amb el nou decret de plantilles, el Departament posa en perill aquests llocs de treball. A Catalunya, tenim una taxa d’interinatge d’un 51%. A més, aquesta situació fa que cada curs escolar moltes persones hagin de canviar el seu lloc de treball i un percentatge molt alt de les plantilles s’ha de renovar i, per tant, la continuïtat dels projectes educatius es posa en risc.

2. Fem vaga perquè necessitem els primers dies de setembre per organitzar-nos.

A l’Institut Ca n’Oriac, tenim un pla de treball molt extens que ens permet acollir a les persones que s’incorporen, organitzar-nos mínimament per començar el curs i preparar les activitats especials de la setmana d’acollida. També fem les entrevistes inicials amb totes les famílies i alumnes del centre (més de 250 famílies!!) i organitzem els espais. Si el curs comencés el 6 de setembre, aquesta oportunitat de configurar els nous equips i coordinar-nos per  “cuinar” el nou curs seria tan minsa que el que oferiríem als vostres fills i filles baixaria de qualitat. Les jubilacions i reduccions de jornada es fan efectives al setembre, per tant, al juliol o a l’agost seria impossible avançar aquesta feina d’acollida i preparació.

3. Fem vaga perquè el professorat fa molta feina que no és visible.

A l’Institut Ca n’Oriac dediquem les setmanes de juny, de juliol i de setembre a preparar les classes, a organitzar-nos, a coordinar-nos, a fer equip, a millorar els espais, a dissenyar projectes, a fer formació i un llarg etcètera. Mai no hem tingut 3 mesos de vacances.

Cada activitat, cada proposta, cada projecte, cada acció que passa dins i fora les aules és fruit d’una reflexió i un treball col·lectiu del conjunt de docents del centre perquè estem convençudes que l’educació és la clau per a construir un món millor.

4. Fem vaga perquè les retallades afecten directament a la qualitat de l’educació.

Aquestes retallades no són abstractes: afecten directament la qualitat de l’ensenyament que reben els vostres fills i filles.  Les retallades havien de ser una mesura temporal per fer front a una crisi puntual; però s’han convertit en estructurals. A l’Institut Ca n’Oriac no hem rebut tots els recursos materials que necessitàvem per començar el projecte. Fins al segon curs de funcionament no vam disposar de personal d’administració a mitja jornada i no va ser fins al tercer curs, que vam disposar de conserge. Fins llavors, les seves funcions van ser assumides pel professorat docent. Actualment, encara ens falten hores de personal com vetlladores, TIS i de neteja. Aquest personal té condicions laborals diferents i no són immediatament cobertes en cas de baixa. D’altra banda, bona part de la formació permanent tampoc està subvencionada.

5. Fem vaga perquè el Departament d’Educació pren decisions sense participació real de la comunitat educativa.

El nou currículum i el nou calendari escolar són exemples de decisions que es prenen sense comptar amb la participació de la comunitat educativa i que els treballadors i treballadores les coneixem a través dels mitjans de comunicació. Estem d’acord que cal fer canvis en educació , però aquests canvis s’han de fomentar amb la participació i consens de la comunitat educativa.

6. Fem vaga perquè no volem que ens obliguin a fer un 25% de les classes en castellà.

Tots i totes sabem que l’ús del català està baixant de forma preocupant especialment entre els adolescents a favor del castellà. A més a més, el nostre institut  es troba en un barri on la presència del català és molt minoritària.  Per aquest motiu, més que mai, cal defensar la necessitat de mantenir i reforçar l’ús del català a les aules, ja que per molts alumnes serà dels pocs espais on poden aprendre’l i parlar-lo sense vergonya.

7. Fem vaga perquè no s’inverteix prou en educació pública i en els centres educatius.

Actualment, Catalunya inverteix un 3,6% del PIB en Educació, lluny encara del 4,2% del conjunt de l’Estat o del 4,6% de la UE; i encara més lluny del 6% recomanat per la Unesco.

El nostre institut ha tirat endavant amb molt d’esforç per part del professorat  i amb molt pocs recursos del Departament d’Educació. En el 4t any de funcionament, el Departament d’Educació no ens ha equipat amb els laboratoris, tallers, espais d’arts i aules de música. Tots els espais que hem habilitat, ho hem fet amb l’esforç del professorat i amb recursos econòmics de funcionament del centre.

Fem vaga per a tu, per a vosaltres i per a nosaltres!

Preinscripció ESO curs 2022-2023

Trobareu tota la informació que necessiteu per poder fer la preinscripció a https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/eso/inici/

Presentació de sol·licituds: del 9 al 21 de març del 2022.

La documentació que necessiteu preparar la trobareu a https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/eso/informat/prepara-documentacio/

L’oferta de places ordinàries per a preinscripció pel curs 22/23 és la següent:

Curs Oferta escolar Oferta preinscripció

    Ordinàries NEE
1r ESO 54 48 6
2n ESO 60 0 0
3r ESO 90 2 0
4t ESO 60 5 0

Informacions importants:

  • El codi del nostre centre és 08076091.
  • Demaneu al vostre centre actual el número d’identificació de l’alumne (IDALU/RALC) si escau.
  • La sol·licitud s’ha d’emplenar i presentar de forma telemàtica.
  • Demaneu cita prèvia per tal que us ajudem des del centre trucant al 937232399 en horari matinal.

El calendari de preinscripció i matrícula és el següent:

Fases Dates
Publicació de l’oferta inicial 4 de març
Presentació i/o modificació de sol·licituds Del 9 al 21 de març
Presentació de la documentació Fins el 22 i 23 de març
Publicació de les llistes amb la puntuació provisional 21 d’abril
Presentació de reclamacions a la llista amb puntuació provisional Del 22 al 28 d’abril
Publicació de llistes amb el barem un cop resoltes les reclamacions 3 de maig
Sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts 9 de maig
Publicació de les llistes ordenades 11 de maig
Ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre del 27 de maig a l’1 de juny
Publicació de l’oferta final de places escolars 9 de juny
Publicació de les llistes d’admesos i llista d’espera 10 de juny
Matriculació Del 20 al 28 de juny

Jornada de Portes Obertes 2022

A l’Institut Ca n’Oriac ens complau convidar-vos a la jornada de portes obertes del 4 i 5 de març del 2022: veniu a conèixer l’equip del Ca n’Oriac i el projecte educatiu, la forma de treballar i d’organitzar-nos o les nostres instal·lacions. Obteniu respostes a tots els dubtes que tingueu.

El format de la visita és presencial: el divendres 4 de març en horari de tarda i el dissabte 5 de març en horari de matí. Per tal de complir amb la normativa de control de la pandèmia, la visita s’organitza en franges de 30 minuts i en grups de 10 persones com a màxim.