Primers camps d’aprenentatge per l’alumnat de 1rESO

El passat dilluns 28 tot l’alumnat de 1r ESO juntament amb el professorat van començar el viatge a primera hora parant a esmorzar a la plaça major de Vic. Després, un troç més de camí i varen arribar fins a Ribes de Fresser, la seva destinació pels següents 3 dies, però abans d’arribar a la casa, parada tècnica per dinar i caminar pel poble.

Després d’instal·lar-se a les habitacions i trencar el gel amb els monitors d’Explorium amb diferents dinàmiques inicials, varen començar les partides al joc del Bosc per tal d’aconseguir els màxims punts de vida i a la vegada obtenir beneficis (econòmics o lúdics) de la gestió del bosc per grups. Després de sopar primer joc de nit, estona per cantar al voltant de les guitarres i finalment temps lliure o mirar les estrelles amb els amics i amigues.

El segon dia va començar fort, amb un “bon dia” on l’alumnat va crear uns quadres pintats amb el pinzell a la boca que van quedar força peculiars… un cop esmorzats, va començar el Bootcamp, una gincama científica pel bosc i els voltants de la casa en equips que va tenir molt èxit! El dia va incloure més partides al joc del bosc i a la tarda dues de les activitats més esperades: els incendis en diferents tipus de bosc i robòtica per deforestar. En la primera, després de construir unes maquetes genials per grupets es van provocar diferents incendis i es va comparar quins boscos cremaven més ràpid. En l’activitat de robòtica, vam aprendre a utilitzar els robots com a eina per tallar arbres als boscos de manera controlada.

En l’activitat de nit i com a clausura, una experiència a la vora del foc aprenent al llarg dels avenços químics de la història… i també més temps per contemplar un cel preciós ple d’estrelles.

En l’últim matí ens esperava la darrera activitat, aquest cop al riu. On vam aprendre a trobar indicadors biològics, veure la qualitat de l’aigua en diferents trams de riu, conèixer l’ecosistema… i també remullar-nos!

Ben dinat, malauradament es van acabar tres dies genials en convivència amb els amics i amigues del curs, on a banda de divertir-nos hem après moltes coses, del bosc, del seu entorn i també del món científic! Esperem amb ganes els propers camps d’aprenentatge!