Policubs, equacions i probabilitat. Activitats matemàtiques en confinament.

Els curs acaba en ple confinament pel COVID-19, però no així l’estudi i la pràctica de les competències matemàtiques. L’alumnat del Bitàcola és incansable i està treballant de valent amb les activitats que des de l’àmbit matemàtic estem proposant.

Les dificultats de les classes telemàtiques no són res quan l’alumnat de 1r d’ESO s’han construït els seus propis policubs per a l’estudi manipulatiu de la divisibilitat numérica i els grups de 2n d’ESO han resolt equacions amb els seus propis models i els videotutorials de la professora Anna.

Sort que la ciència i les matemàtiques ens envolten i tot i no poder fer les activitats a l’aula, l’alumnat de 3r d’ESO ha iniciat l’estudi físic del moviment realitzant i analitzant les dades dels seus propis experiments. I les noies i nois de 4t d’ESO han analitzat diversos jocs de probabilitat amb l’objectiu final de crear-ne un de propi i determinar l’estratègia guanyadora.

El confinament no evitarà l’aprenentatge i la comprensió de les matemàtiques, i menys amb l’esforç i l’empenta de l’alumnat i la comunitat del Bitàcola. Enhorabona!