Dia de la diversitat funcional i II Jornades d’esport i diversitat a l’Institut Bitàcola

La pandèmia de la COVID19 no ens ha fet renunciar a celebrar el Dia de la diversitat a l’institut Bitàcola conjuntament amb la Fundació Tallers. El nou context ha suposat un nou repte per a l’alumnat de 3r C encarregat d’organitzar i coordinar aquesta celebració.

En motiu del Dia internacional de les persones amb diversitat funcional, l’alumnat ha organitzat diverses activitats per tal de visibilitzar aquest col·lectiu i promoure la inclusió plena de totes les persones. Però, no ho han fet sols, sinó que les activitats proposades han estat pensades, dissenyades i programades conjuntament amb els companys i les companyes de Fundació Tallers.

El conjunt d’alumnat del Bitàcola i del professorat han realitzat les següents activitats de manera telemàtica:

• De 8.00 a 8.15h: Lectura sobre la diversitat funcional (Projecte Lectura 10)

• De 8.15 a 8.45h: Visualització del curtmetratge Cordes i rutina de pensament què veig, què penso, què em pregunta a través d’un jambord col·lectiu de tots els grups-classes

• De 8.45 a 9.10h: Gravació del ball de la diversitat per grups-classes

• De 9.10h a 9.25h: Presentació de la Fundació Tallers

• De 9.25 a 9.50h: Activitat trencaclosques on cada alumne/a exposava la seva opinió sobre la diversitat funcional

• De 9.50 a 10.00h: Reflexió sobre la jornada

Tanmateix, la celebració no s’ha quedat aquí sinó que després de l’esbarjo s’han celebrat les II Jornades d’esport i diversitat on l’alumnat de tercer d’ESO ha preparat diverses proves d’esport adaptat per a l’alumnat de primer i segon d’ESO. El manifest que s’ha llegit en aquestes II Jornades també ha estat obra de l’equip festa de l’EX La diversitat ens enriqueix.

Malgrat la COVID19, hem estat capaços de reivindicar una de les característiques més inherents de la nostra existència: la socialització. Demostrant una vegada més que la diversitat ens enriqueix i ens fa humanes.