L’alumnat d’Expressió artística descobreix l’esgrafiat i el patrimoni artístic del Miquel Biada

Amb l’alumnat d’Expressió Artística de 4t d’ESO ens fixem en l’esgrafiat present a la façana del nostre centre. Aquest mural va ser realitzat per Santi Estrany, professor de l’institut durant quaranta anys, amb motiu del 50è aniversari del Miquel Biada.

Els esgrafiats formen part del patrimoni artístic i arquitectònic de Mataró. A través de la descoberta i l’anàlisi de diverses façanes de la ciutat, l’alumnat podrà conèixer, comprendre i contribuir a difondre el valor cultural i estètic d’aquesta tècnica tan característica.

Per iniciar aquesta investigació, hem fet un recorregut pel barri i hem comptat amb l’ajuda de l’Àngela Guerrero, professora del centre, que ens ha explicat la història del Miquel Biada: des dels seus orígens com a Escola d’Arts i Oficis fins a l’evolució cap a un centre de formació professional destinat a preparar professionals per a les empreses de Mataró. L’Àngela, que va coincidir amb Santi Estrany al centre, també ens ha aportat una mirada personal sobre el seu paper i trajectòria.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>