L’Institut Baix a Mar acull la Va edició de la Copa Cangur el proper dijous 25 de gener

Fotografia de l’edició de la Copa Cangur del curs 2016-2017, en què l’INS Baix a Mar també en va ser seu. A la foto, de dreta a esquerra, la directora, Núria Espada, l’exregidor d’Ensenyament, Joan Martorell, amb els alumnes participants de l’institut Baix a Mar.

L’institut Baix a Mar acull, el proper dijous 25 de gener, a les 17h, la Va edició de la Copa Cangur, un concurs de resolució de problemes en grup. Per tercera vegada, el Baix a Mar és seu d’aquesta competició.

La mecànica de la Copa Cangur consisteix que els grups concursants, formats per alumnes, barrejats, de cursos diferents, des de 1r a 3r d’ESO, resolguin problemes durant una hora.

A l’hora de puntuar-ho, la dinàmica del concurs té en compte el temps que han trigat per solucionar-ho, els errors comesos i l’ordre de la resolució, entre d’altres conceptes.

“Valorem molt positivament el concurs, perquè els grups estan compostos per alumnes de diferents i cursos”, explica el professor de Matemàtiques Jordi Font. A més, “la pressió del temps, i també les regles de puntuació converteixen la Copa Cangur en una competició emocionant i engrescadora”, sosté Font.

La Copa Cangur té lloc a les comarques del Garraf i el Penedès per tercera vegada. L’institut Baix a Mar hi havia participat en edicions anteriors. Ara bé, per la seva implicació com també per la tipologia de l’activitat, que s’ajusta en la línia pedagògica d’aprenentatge de les Matemàtiques del centre, l’organització va oferir convertir-se’n en seu.

Les altres seus del concurs són:

• Barcelona. Facultat de Matemàtiques i Estadística de la FME.
  • Barcelona.  Escola Súnion.
  • Barcelona. La Salle Bonanova.
  • Bellpuig.  Institut Lo Pla d’Urgell. A les 5 de la tarda. 12 equips.
  • Cornellà de Llobregat. Institut Francesc Macià.
  • Els Pallaresos. Institut Els Pallaresos.
  • Girona. Pavelló de Montfalgars.
  • Igualada. Institut Pere Vives Vich.
  • La Vall d’Uixó.
  • Les Borges del Camp. Institut Fontanelles.
  • Lleida. Institut La Mitjana.
  • Manresa. Universitat Politècnica.
  • Mataró. Institut Miquel Biada.
  • Reus. Institut Gabriel Ferrater.
  • Roquetes. Institut de Roquetes.
  • Sant Cugat del Vallès. Col·legi Creanova.
  • Tarragona. Institut Sant Pere i Sant Pau.
  • Tàrrega. Institut Alfons Costafreda.
  • Vilanova i la Geltrú. Institut Baix a Mar.

A la seu de Vilanova i la Geltrú hi trobarem els següents equips:

Institut Dolors Mallafrè i Ros (Vilanova), 4 equips

Escola El Cim (Vilanova i la Geltrú), 2 equips

Col∙legi Sant Bonaventura (Vilanova), 2 equips

Escola Verduna Sant Elies (Vilafranca), 1 equip

Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú), 5 equips

Institut Joaquim Mir (Vilanova i la Geltrú), 1 equip

El concurs acabarà a les 18h, moment en el qual es farà el lliurament de premis.

Els millors classificats aniran a la fase final, que es farà conjuntament amb els centres dels Països Catalans finalistes.