Activitats solidàries

PROJECTE LABDOO: els alumnes de 4t d’ESO han col·laborat durant molt cursos amb l’ONG Labdoo, un projecte sense ànim de lucre que té com a objectiu proporcionar ordinadors portàtils a les escoles de diversos llocs del món per tal d’acabar amb l’anomenada fractura digital.
Cursa solidària
En el curs 2016-2107, el professorat va decidir fer una activitat solidària en les dates properes de Nadal. El primer any, el claustre del professorat va destinar els diners a l’ONG Save The Children, per a la qual es va aconseguir recaptar 600 €.
L’any següent, el curs 2017-2018, la recaptació es va destinar per a l’Associació de Joves del barri de Mar, que s’encarreguen, entre d’altres activitats, dels casals d’estiu per a infants. Per a l’Associació es va aconseguir recaptar 700 €.
Aquest any, el curs 2018-2019, els professors van encarregar als alumnes de 2n de Batxillerat que pensessin una ONG a la qual es podria destinar el fons recaptari per la cursa i per les activitats que es farien a l’institut el 20 de desembre.
Els alumnes van decidir que fos ‘Give directly’, una ONG que es dedica a enviar diners de forma directa als destinataris finals sense intermediaris.
Perquè l’activitat solidària sigui possible, tots els alumnes de l’institut Baix a mar es van encarregar de buscar patrocinadors locals. De fet, des de l’institut es va fer una crida a la població perquè hi participés amb donacions.
Per acabar, els alumnes de 4t d’ESO de l’institut Baix a mar, i dins de la mateixa iniciativa solidària, van participar com a voluntaris en l’organització de la Mitja Marató de Vilanova, que va tenir lloc a la ciutat el 16 de desembre.