4t Intercanvi escolar de 4t d’ESO a Giengen (Alemania)

DSC02785

DSC02824

DSC02799Aquest curs, 19 alumnes de 4t d’ESO del nostre Institut estan participant en la 4a edició del programa de l’intercanvi escolar amb alumnes de l’Institut “Margaret Steiff” a “Giengen”, una localitat de 20.000 habitants a la comarca de “Heidenheim”, al sud d’Alemanya.

El nom de l’Institut fa honor a la dona més famosa del poble, que ara ja fa més de 100 anys va cosir el primer ós Teddy, ara mundialment conegut i fàbrica del qual es troba molt a prop del centre educatiu.

El dia 3 de Març vam viatjar a conèixer el seu poble. Allà ens esperaven els profes, famílies i els nois i noies que ens acollirien durant vuit dies.

L’experiència, a tots els nivells, va ser un èxit. Vam fer immersió en una cultura ben diferent en molts aspectes. Una altra llengua, una altra manera de viure la vida, una altra manera d’afrontar i encarar l’educació (divideixen els alumnes per nivells acadèmic des dels 10 anys) uns altres horaris d’estudi (classes de 45 minuts i començant a les 7:35 de l matí mes dos dies de la setmana amb classe a la tarda), un altra clima (molt fred, per cert…) i una altra gastronomia.

Durant l’estada vam visitar diverses ciutats històriques: Rothenburg i la seva fortalesa militar i història medieval, Ulm (Amb la seva grandiosa Catedral, la més alta del món, amb 161 metres i 767 escales de pujada a la torre), Stuttgart (concretament el museu de la Mercedes-Benz, que fa un recorregut pels orígens i l’evolució de l’automòbil, paral·lelament als esdeveniments més importants de la humanitat a l’edad contemporània ) i Munich, fent un recorregut pels indrets més importants, la Marienplatz, el camp de concentració de Dachau de l’època Nazi, i el modern Allianz Arena ( seu dels partits com a equip de futbol local del “Munich 1860” o “FC Bayern”).

Ara toca esperar la segona part de l’intercanvi, la nostra acollida. Aquesta tindrà lloc del 19 al 27 d’Abril, quan vinguin a visitar-nos profes i alumnes alemanys a Vilanova i la Geltrú. Els haurem de rebre amb les mateixes ganes que ells ho han fet. Han deixat el llistó ben alt. Si vols veure el que van escriure a Giengen sobre la nostra visita: Article alemany

1 comentari