La sèrie Merlí fa créixer l’interès per la filosofia, fins i tot a mi!

Escrit per Míriam Jiménez

Merlí és una sèrie de televisió de TV3 que tracta sobre un professor de Filosofia del mateix nom que el títol de la sèrie que anima els seus alumnes a pensar lliurement a traves d’uns mètodes no gaire acceptats per la societat. Justament aquests temes dividiran les opinions de la classe, el professorat i les famílies.

Els creadors d’aquesta sèrie han volgut fer més propera la Filosofia a tots els públics. A cada episodi s’inclouen els plantejaments d’un gran pensador o escola, com els peripatètics, Friedrich Nietzsche o Arthur Schopenhauer

Així s’anomena la classe, Els Peripatètics. Són un grup molt divers, que s’haurà d’afrontar a tot tipus de situacions.

La sèrie consta de 3 temporades, que ha tingut molt d’èxit entre els adolescents, perquè ha fet trencar el tabú que hi ha al voltant de la Filosofia. Sincerament aquesta sèrie m’ha fet tenir un interès força important per la matèria i penso que no només m’ha passat a mi. Un exemple del que argumento: les matriculacions al grau han augmentat aquest any en totes les universitats de Catalunya.

Penso que Merlí no se centra tant en l’obra dels filòsofs, sinó en la polèmica.

Els personatges d’aquesta sèrie han hagut de passar per diferents situacions i moments vitals, que se solen viure a l’adolescència. Amb l’ajut del Merlí, han sabut portar-los de diferent manera i, de fet, hem vist canvis radicals de maduresa en els personatges.

S’hi han tractat temes com la homosexualitat, l’embaràs juvenil i l’agorafòbia, i això és una gran via per tractar temes socials. Vull dir que és una manera ràpida d’arribar a la gent.

El primer capítol ja em va fer tenir interès a continuar mirant-la i, en cada capítol, em quedava amb ganes de més.

Em va agradar molt, i quan s’emetia, era el tema de què es parlava entre gran part dels adolescents.

Tot i que s’ha dit que Merlí és una sèrie masclista, els actors no en pensen el mateix.

És una sèrie andoncèntrica, però, és clar, està escrita per un home. L’Héctor Lozano, el creador i guionista d’aquesta sèrie, ha decidit parlar de l’homosexualitat, en aquest cas, masculina i per això potser s’ha centrat més en el homes.

Per tot plegat, us animo a veure Merlí. És entretinguda i tracta de moltíssims temes que estan de moda entre els adolescents.