“Hem organitzat un torneig de bàsquet a l’hora del pati”. Entrevista a Michael Rodríguez

Entrevista feta per Miquel Forcada

A la foto, en Michael Rodríguez, a punt d'agafar la pilota de bàsquet que li ha passat el Miquel Forcada.

En Michael Rodríguez és un dels organizadors del torneig de bàsquet a l’hora del pati. Li preguntem com va, i per què va impulsar aquest esport perquè es jugui de forma lliure d’11 a 11.30 am a l’instituí.

Com és el torneig de bàsquet que has promogut?

El primer que he de dir és que el torneig impulsa l’ús de la pista del pati, perquè a molta gent li agrada el bàsquet o un altre esport, i no hi pot ser allà perquè els que juguen a futbol l’ocupen tots els dies de la setmana.

Com hi jugueu, un 5 contra 5 o un 3×3?

Un 3×3 perquè no hi ha prou gent per formar equips de 5 per a cada curs.

Quins o quin dia hi haurà torneig i aproximadament quant durarà el torneig?

Seran tots els dijous. Hi ha prous equips perquè duri un trimestre sencer.

Actualment el torneig està format per 8 equips diferents i de diferents edats, perquè no hi ha gaire gent apuntada i per això no podem dividir en 2 grups de 2 cursos. 1r i 2n d’ESO en formaran un grup, i, per la seda banda, 3r i 4t d’ESO, un altre.

Però què passaria si un alumne de 1r d’ESO jugués contra un de 4t d’ESO?

Hem pensat que l’alumne que encistelli primer, comença.

Com es guanya cada partit?

El primer que arribi a 20 punts. Si n’hi ha d’haver pròrroga, el primer que faci 3 punts.

Hi haurà àrbitres o els mateixos jugadors reconeixeran les seves pròpies faltes?

En teoria, ells mateixos compleixen les normes del joc, però amb totes les incidències que hi ha hagut amb la lliga de futbol, millor que hi hagi un àrbitre perquè en digui l’última.

Hi haurà premis per a l’equip guanyador?

Estem pensant que el guanyador del torneig guanyi una copa, i el 2n i el 3r, medalles. Per a la resta de jugadors, un paquet de llaminadures.

També estem pensant de fer un partit d’alumnes contra professors, perquè l’any passat en vam fer un però no va durar gaire estona.