“És important i sobretot obligatori que l’institut ens protegeixi del virus” (article d’opinió de l’alumna Nina Salhi)

Escrit per Nina Salhi, alumna de 1r de Batxillerat A

Aquest any han passat moltes coses inesperades i el temps ha passat ràpidament, i ja som al setembre. El mes de les classes, el mes que sembla més any nou que gener. Ens hem tornat a veure tots, i hem començat la rutina que tant hem trobat a faltar.

La meva opinió sobre aquesta tornada als estudis no és tan negativa com pensava. D’una banda, penso que és important i sobretot una obligació que l’institut ens protegeixi d’aquest virus, però, d’altra banda, no és agradable per a ningú haver d’estar amb una mascareta a classe les 6 hores del dia; és incòmode haver de baixar el cap per escriure i que no puguis fer-ho sense que el teixit de la mascareta molesti els ulls.

El que més m’agrada, i que ajuda força al fet de portar mascareta, és que aquest any tenim dos patis. El primer consta de 25 minuts i el segon, de 10 minuts; pensar que sortirem més d’una vegada de la classe és satisfactori, ja que podem airejar-nos una mica per parlar amb els companys, comentar tot el que està passant entre d’altres temes.

Per continuar, vull dir que els professors estan molt atents als alumnes, perquè fan passar la nostra salut abans de res i es preocupen per nosaltres, també emocionalment.

Molts dels alumnes i professors estan preocupats pel virus i les conseqüències que podria tenir en el cas que hi hagués una segona onada de confinament. Per a mi, estudiar des de casa té els seus punts positius i negatius. És veritat que s’aprèn molt més essent a l’institut i potser amb més motivació, però des de casa pots estar més relaxat, els horaris són diferents, etc. Si he de triar una de les dues opcions, òbviament em quedaria amb l’opció de venir a classe, perquè el fet d’estar un professor explicant davant teu, parlant-te i preguntant, és millor per retenir la informació que ser a la teva habitació, on no pots concentrar-te igual.

Al cap i a la fi, les mesures que estan decidint prendre són bones i necessàries perquè aquest any tot vagi bé, i intentarem posar tots una mica de la nostra part. Penso que estan fent les coses bé, i tinc la sensació que aquest any per molt complicat que sembli, tot anirà genial i serà un any de molts aprenentatges.