A L’INSTITUT TAMBÉ “FEM QUÍMICA”

Els alumnes de química de 2n de batxillerat van participar el passat 25 de gener a la jornada que organitza la facultat de Química de la UB, ”FEM QUÍMICA”, gaudint d’uns laboratoris ben equipats amb tot tipus de materials, productes i utensilis quotidians en la vida d’un químic i van veure com es treballa sense riscos.

La jornada va començar amb una petita xerrada sobre la seguretat als laboratoris i van veure els diferents elements de seguretat que ha de disposar un laboratori.  Després van dividir la matinal per poder veure diferents vessants de la química. Van identificar analgèsics mitjançant cromatografia plana, van fer de detectius i van treballar amb luminol, van experimentar a temperatures sota zero, amb gel sec i nitrogen líquid, van fer reaccions a petita escala.

I, sobretot van fer de químics interaccionant amb alumnes de química d’altres centres.20170125_103655-bis