UNS 100 ALUMNES DE 4t ESO PARTICIPEN EN LA 1a TROBADA D’ENTITATS QUE COL·LABOREN EN EL PROJECTE DE SERVEI COMUNITARI

Els 100 alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Torrent dels Alous han participat aquest divendres, 8 de novembre, a la 1a edició de la trobada entre entitats i empreses que col·laboren en el projecte de Servei Comunitari. Aquest projecte es realitza en el marc d’una nova proposta educativa per part del Departament d’Educació.

L’objectiu de la trobada ha estat doble: per una banda, donar a conèixer les entitats als alumnes; i per l’altra, fer arribar a aquests les possibles col·laboracions de voluntariat.

L’agenda l’ha obert la Júlia Lucas, coordinadora del projecte a l’institut, i el testimoni vivencial de l’Aitor López González, voluntari i membre de Rubí Acull. Posteriorment, les entitats i empreses han fet una introducció per explicar a què es dediquen. Finalment, aquestes han dedicat tres sessions de deu minuts per parlar amb l’alumnat en grups reduïts, amb l’objectiu de conèixer-los, i durant els quals han tingut l’oportunitat d’explicar en què consistiran les col·laboracions de voluntariat: dates, horaris, etc. La trobada l’ha tancat la Teresa Pardo, la directora del centre.

El projecte de Servei Comunitari, emparat per l’Ordre ECD/65/2015 del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, té l’objectiu d’aprofundir i garantir la participació de l’alumnat en el funcionament democràtic a la societat, preparar les persones per exercir la ciutadania democràtica, i participar plenament en la vida cívica i social. En aquest sentit, es tracta de donar a conèixer a l’alumnat i les seves famílies la xarxa associativa i les entitats de l’entorn, per tal de promoure la participació dels joves en el teixit associatiu i de fomentar el compromís amb la construcció d’una societat més justa, cohesionada i arrelada al territori.

Enl finalitzar la trobada, els alumnes han tornat a les aules per participar en les sessions de sensibilització planificades pels docents dels centre.

Hem d’agrair la participació d’entitats i empreses que col·laboren en el projecte: El Cel de Rubí, Lectors al Tren, Grup fotogràfic El Gra, Club Natació Rubí, Banc de Sang, Biblioteca de Rubí, CRP Rubí, Ajuntament de Rubí, Grup Eirene, Escoles Teresa Altet i 25 de Setembre , Rubí Acull, i Fundació Josep Carreras, les quals han contribuït a l’èxit de la jornada.