JORNADA D’AGERMANAMENT AMB L’INSTITUT HENRI MATISSE DE LINSELLES (FRANÇA)

Aquest dimecres 27 de març els alumnes de 2n i 3r d’ESO que cursen la matèria de 2a llengua estrangera francès han participat durant tot el matí en la Jornada d’agermanament amb un institut francès amb el qual portem tot el curs mantenint una correspondència a través de cartes, àudios i fotos.

Els nostres alumnes han rebut amb un esmorzar saludable els alumnes de 2a llengua estrangera espanyol del Collège Henri Matisse de Linselles (al nord de França).
Després s’han presentat i s’han barrejat per grups mixtes de 5 o 6 persones. Els alumnes rubinencs han fet de guies per Rubí mostrant els llocs més emblemàtics, alhora que realitzaven la primera activitat: una gimcana fotogràfica, així com l’enregistrament de vídeos on havien de parlar en ambdues llengües.

Un cop acabada aquesta activitat hem tornat tots junts a l’institut i allà hem començat la següent activitat als porxos, el pati i la cantina: els jocs de llengua per equips, novament mixtes, on francesos i rubinencs havien de col·laborar i ajudar-se per obtenir el major número de punts. Han jugat a molts jocs de llengua diferents (el penjat, el memory, endevinar frases interpretades amb gestos, qui és qui?, embarbussaments, resoldre enigmes, etc), i tots amb un objectiu comú: posar en pràctica tot allò que aprenen a classe de llengua francesa (els nostres alumnes) i espanyola (els nostres corresponsals francesos).

A les 14.30 hores ens hem acomiadat amb molta pena. Hem gaudit plenament d’un fantàstic dia de sol, calor, jocs, aprenentatge i amistat.

À bientôt!!!

Autora: Ana Colomina