Reunió informativa per a les famílies de 3r d’ESO

Ahir a la tarda vam realitzar una reunió informativa per a les famílies de 3r d’ESO per tal de presentar la proposta organitzativa de 4t d’ESO del SiX. Tenint en compte els canvis substancials que planteja el Departament d’Ensenyament de cara al Pla d’estudis de l’últim curs de l’etapa obligatòria, des del SiX estem treballant en una proposta organitzativa centrada en el que nosaltres en diem els projectes de franja, els quals parteixen del currículum de les matèries específiques que marca el Departament d’Ensenyament i s’agrupen segons els itineraris formatius postobligatoris (a grans trets, batxillerat i cicles formatius), són significatius i interdisciplinaris, es realitzen en grups reduïts i són duradors al llarg del trimestre.

Properament els alumnes de 3r d’ESO hauran d’escollir l’itinerari que creuen que s’ajusta a les seves expectatives i interessos i, de retruc, els projectes de franja obligatoris que oferiran els continguts curriculars adequats per a l’opció postobligatòria escollida. És una decisió important (però no irreversible) per a la qual hem previst diversos moments, dins l’horari lectiu, per a informar del sistema educatiu català i/o realitzar activitats de reflexió individuals i col·lectives que els puguin ajudar a prendre la decisió.