Sant Quirze del futur i economia del present

Avui hem compartit els productes finals dels dos projectes de franja 4t. Els alumnes de Genoma SQV han presentat un pòster amb una proposta d’edifici pel Sant Quirze del futur. Han fet ús dels coneixements apresos sobre arquitectura i enginyeria genètica per donar solucions a problemes actuals com la sostenibilitat, l’envelliment, l’explotació de recursos… Dos camps ben diferents que combinant-los, com hem vist, obren un camp infinit de possibilitats.

Els alumnes de finances han presentat la seva família inventada i han explicat el pressupost d’aquesta família per tot l’any 2020. Això sí, han hagut de fer una mica de retallades per tal d’aconseguir comprar un cotxe, ja que aquest era el requisit del projecte. Quin cotxe? Això ho cercaven ells. Han descobert que el respecte al medi ambient (som escola verda i tots el tenen molt interioritzat) o a les condicions laborals dignes no és tan senzill quan el teu sou és més aviat just, tens fills per mantenir.
El cotxe elèctric és força més car que un cotxe de gasolina o dièsel. Alguns han ajustat el pressupost per aconseguir-ne un d’elèctric però d’altres no han volgut renunciar a certes despeses (viatge a l’estiu, extraescolars dels fills, etc.) i han oblidat el medi ambient adquirint un cotxe de gasolina. De fet, han fet el mateix que fan les famílies reals. Gestionar el pressupost posant a la balança molts interessos diferents, per acabar fent tria i renúncies.