Actes contra la violència masclista al SiX

Ahir es va fer arreu del territori la commemoració del 25 de novembre com a Dia Internacional per l’Eradicació de la Violència contra les Dones. Per aquest motiu, al nostre institut hem realitzat diverses activitats relacionades amb el tema al llarg de les últimes setmanes.

Des del Canya Jove, aprofitant la visita que ens fan a l’hora d’esbarjo dels dimecres, han fet una campanya de conscienciació i difusió entre el nostre alumnat. Fins i tot, enguany, han promogut el Piula contra la violència masclista, un concurs de frases breus impulsat pel Consell Comarcal del Vallès Occidental per a nois i noies a partir de 14 anys.

A banda d’això, l’alumnat de 1r d’ESO fa uns dies va participar en una xerrada a càrrec del Canya jove sobre la violència masclista i de quina manera podem contribuir tots plegats a eradicar-la. Dins de la mateixa activitat, des de Tutoria es van recollir sabates velles que posteriorment van ser pintades i acompanyades d’una targeta amb una frase reivindicativa escrita pel propi alumnat.  Aquestes sabates van acompanyar l’acte institucional de l’Ajuntament de Sant Quirze, on també es va llegir un manifest a càrrec d’alguns nois i noies d’ambdós instituts del poble.