Ens visita una experta en reproducció assistida

Els alumnes de 3r d’ESO estan fent a la matèria de Biologia i Geologia la Unitat Didàctica Sexe(S). Fa uns dies vam repartir als alumnes diferents casos de situacions reals de parelles que, per motius diversos, han de recórrer a la reproducció assistida. Les parelles d’alumnes han hagut d’entendre el seu cas i triar l’opció més adient fent recerca. Congelació d’embrions? D’òvuls? Donants? Inseminació artificial? Fecundació in vitro? Diagnòstic genètic preimplantacional?…

El repte que tenen és exposar als companys el seu cas, relacionant-lo amb el funcionament normal del seu aparell reproductor. D’altra banda, han de triar i justificar la solució que hi han trobat aplicant tots els coneixements apresos. Evidentment, en aquest procés han tingut molts dubtes.

Avui hem gaudit de les explicacions de la Dra Laia Uroz, embriòloga que treballa a Gràvida, una clínica de reproducció assistida a Barcelona. Els alumnes portaven preparades les preguntes i la Laia les ha anat resolent. A més, ha explicat el seu dia a dia a la clínica, les tècniques que duen a terme, la seva efectivitat (taxes de supervivència), els problemes i els avenços que s’estan duent a terme en aquest camp de la Ciència tan estimulant a nivell científic com prometador per la reproducció humana present i futur.

Moltíssimes gràcies, Laia, per les teves explicacions i gràcies, també, alumnes, per la vostra implicació a la videoconferència. Esperem que ara tingueu més pistes per seguir avançant en el producte final.