Cultura digital (EDC)

Comissió EDC

La Comissió Digital de l’Institut està formada per la persona responsable de la coordinació digital, un representant de l’equip directiu i els caps d’àmbit.

La Comissió es reuneix quinzenalment. S’estableixen, regularment, com a ordre del dia, aspectes d’estratègia digital, que es van planificant en funció de les necessitats de cada moment i de la planificació de les activitats planificades. 

Serveis digitals

Totes les aules de grup tenen projector/panells interactius i el centre té una xarxa wifi accessible des de tots els espais. El professorat del centre disposa d’un ordinador personal i l’alumnat també, a partir del 2n trimestre de 1r d’ESO.

L’Institut Nou Alcarràs disposa dels serveis digitals següents:

  • Domini.cat. El centre té el domini propi insnoualcarras.cat.
  • Serveis que proporciona el Departament d’Educació a través d’Àgora-EIX (sistema d’allotjament múltiple):
  • Google Workspace. El compte de Google Workspace per a Centres Educatius ens proporciona, entre altres, eines de comunicació (correu corporatiu per alumnat i professorat i Google Meet), emmagatzematge i edició col·laborativa de documents per a l’alumnat i professorat (Drive), organització (calendari) i EVA (Classroom).
  • Additio. És l’eina utilitzada pel professorat per a la gestió diària de l’aula. Permet passar l’assistència, avaluar l’alumnat, i registrar incidències o observacions. També s’utilitza per a la comunicació amb les famílies, cosa que permet compartir informació rellevant sobre el seguiment acadèmic i la convivència.
  • Canva for education. Plataforma de disseny i comunicació visual per al professorat i alumnat.