Modalitat professionalitzador
A qui s’adreça i què pretén
Aquesta modalitat de batxillerat no prepara per a les Proves d’Accés a la Universitat. Això permet un enfocament més competencial i una millor atenció a les necessitats de tot l’alumnat, preparant eficaçment per a la continuïtat de la formació amb els estudis de Formació Professional de Grau Superior.
Plantejament metodològic
L’INS Milà i Fontanals ha desenvolupat el projecte de treball transversal de les matèries de Català, Castellà, Anglès, Filosofia i Ciències per al món contemporani amb l’acompanyament i l’assessorament del Consorci d’Educació de Barcelona i la Càtedra de Neuroeducació de la Universitat de Barcelona
- Les unitats didàctiques han estat dissenyades i creades amb una mirada transversal i globalitzadora.
- El plantejament de sortida de les unitats té en compte els interessos i necessitats personals i acadèmiques de l’alumnat.
- La idea inicial és generar situacions d’aprenentatge significatives i que ens connectin emocionalment, tot permetent el gaudi del nostre alumnat en el procés de treball i en la consolidació dels aprenentatges.
- Treballant en un context proper i rellevant per a l’alumnat hem plantejat activitats inicials per activar els seus coneixements previs i connectar-los a la proposta de treball.
- Les diverses seqüències didàctiques aposten pel treball cooperatiu, afavorint l’autonomia i iniciativa personal de l’alumnat.
- En aquest sentit, farem especial èmfasi l’acompanyament de l’alumnat i a les estratègies per donar retroacció per permeti avançar i regular els seus processos d’aprenentatge. La nostra planificació té com a repte oferir la possibilitat d’autoconeixement i de regulació del propi aprenentatge al nostre alumnat.