CFGS Ensenyament i animació socioesportiva

Aquests són alguns exemples dels Projectes que ha realitzat el professorat de l’Institut durant el curs passat al Cicle d’Ensenyament i animació socioesportiva als Instituts de La Mercè i l’Escola del Treball.

PROJECTE “FIRA DE L’ESPORT”.

Coincidint amb les jornades de portes obertes de l’institut, cap a l’abril del 2021, l’alumnat de 2n curs d’Ensenyament i Animació Socioesportiva (EAS) al Mòdul professional 9,  de jocs i activitats físiques recreatives d’animació turística, organitzaran una fira de l’esport, on presentaran tota la oferta educativa de l’Institut de l’esport de Barcelona pel curs següent 2021/22.

PROJECTE “ORGANITZACIÓ D’UNA ESQUIADA”.

Com a part del Mòdul Professional 6, d’Activitats d’oci i temps lliure, l’alumnat de 1r curs  d’Ensenyament i Animació Socioesportiva (EAS) planificarà, organitzarà i realitzarà, una sortida d’activitats a la neu de 5 dies.

El repte final del projecte és actuar com si treballessin a la seva pròpia empresa de lleure i estiguessin organitzant una sortida d’activitats a la neu de 5 dies per a nens i nenes d’entre 6 i 12 anys.

PROJECTE “JORNADA ESPORTIVA INTERCULTURAL”.

Els alumnes de 1r curs porten a terme, des d’una perspectiva d’integració social, l’organització d’un esdeveniment  intercultural, on l’activitat física i l’esport funcionin com a nexe d’unió entre les diferents cultures que conviuen a la societat catalana. Aquest projecte es porta a terme dintre del mòdul professional 4, de metodologia.

Aquesta activitat es porta a terme en algun centre públic d’educació primària o secundària a les proximitats de l’Institut de l’esport de Barcelona (IEB).

PROJECTE “LA FESTA MAJOR DEL POBLE”.

Donada la possibilitat del nostre alumnat de treballar com a responsable de l’àrea d’esports a les administracions locals (ajuntaments), els alumnes aprenen, en aquest projecte, a organitzar la festa major d’un petit municipi de la geografia catalana, dissenyant totes les activitats que es duran a terme. Aquest projecte es desenvolupa a 2n curs, al mòdul professional 14, de projecte d’ensenyament i animació esportiva.

Per arribar al repte final, els alumnes hauran d’anar passant per diferents etapes, que inclouran l’anàlisi de l’entorn, la detecció de necessitats, l’elecció d’activitats i la programació i organització de les mateixes.